ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 05.04.2021, 14:37

در سوگ دکتر منصور بیات‌زاده / دبیران سابق کنفدراسیون


تسلیت به مناسبت درگذشت دکتر منصور بیات‌زاده

دکتر منصور بیات زاده (۱۳۱۶ -۱۴۰۰ ه.ش)‏

ما دبیران سابق کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی (اتحادیه ملی) از خبر دردناک درگذشت دوست عزیز و همسنگرمان ‏دکتر منصور بیات‌زاده که در روز شنبه ۳ آوریل ۲۰۲۱ پس از تحمل بیش از یکسال بیماری در سن ۸۴ سالگی ما را ترک کرد مطلع ‏شدیم.

وی فردی آزادی‌خواه و میهن‌پرست بود و یکی از پرکارترین و فعال‌ترین دبیران کنفدراسیون جهانی محسوب می‌شد و از زمان ‏حضورش در آلمان‌غربی در سال ۱۳۳۸ (۱۹۵۹) به جنبش دانشجوئی پیوست و چندین بار به عنوان نماینده سازمان ماینس در کنگره‌‏های فدراسیون آلمان غربی و کنفدراسیون جهانی شرکت کرد و به دبیری فدراسیون آلمان انتخاب شد.

رفیق منصور بیات زاده در کنگره ‏سیزدهم کنفدراسیون جهانی در فرانکفورت در تاریخ ۱۸ تا ۲۲ دی ۱۳۵۰ برابر ۸ تا ۱۲ ژانویه ۱۹۷۲ به عنوان دبیر انتشارات و ‏تبلیغات کنفدراسیون انتخاب گردید که نقش مهمی در انتشارات و تبلیغات کنفدراسیون بعد از ممنوعیت این تشکیلات توسط رژیم ‏ستم‌شاهی محمد رضا شاه ایفاء کرد.

بیات زاده یکی از مبارزان سرسخت برای تحقق دموکراسی و حقوق بشر در ایران بود و افتخار می‌‏کرد که در درون کنفدراسیون جهانی برای تحقق این خواست‌ها مبارزه نموده و از خصلت‌های توده‌ای، ملی و دموکراتیک کنفدراسیون ‏جهانی دفاع کرده است.

وی تا زمانی که توانائی نگارش و فعالیت داشت از هیچ کوششی برای انجام این وظیفه مبارزاتی که به گردن ‏داشت دریغ نکرد. وی چه قبل و چه بعد از انقلاب به آرمان‌های خویش وفادار ماند. جنبش ضداستبدای، ضد امپریالیستی و ‏دموکراتیک مردم ایران یکی از فرزندان شایسته خود را از دست داد ولی خوشا که سنگر مبارزه مردم ایران هیچگاه از وجود چنین ‏فرزندانی خالی نمی‌ماند.

دبیران سابق کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی این ضایعه دردناک را به خانواده وی و به همه مبارزان و مردم ایران ‏تسلیت می‌گویند.‏

دبیران سابق کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی (اتحادیه ملی)‏
۱- اعلم فریدون
‏۲- افطسی کورش
‏۳- رضوانی محسن ‏
‏۴ - زربخش مجید
‏۵ - شیرازی ناصر
‏۶- پروفسور غلام آزاد داود
‏۷- صدیق جعفر
‏۸- کردوانی کاظم
‏۹- کلیبی  جابر
‏۱۰- منتقمی فریدون
‏۱۱- دکتر نیرومند بهمن