ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 05.04.2021, 10:17

ستاد کرونا با تعلیق پروازهای ترکیه موافقت نکرد


حسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا فعلاً در خصوص لغو پروازهای ترکیه به جمع بندی نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی با اشاره به اینکه «تا کنون در خصوص زمان طرح مجدد لغو پروازهای ترکیه، اظهار نظری به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال نشده است» ادامه داد: هر زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا به نتیجه رسیده و به ما ابلاغ کند، ما پروازها به ترکیه را متوقف می‌کنیم.

گفتنی است سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران روز ۳۱ مارس در نامه‌ای به عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، خواستار لغو ترددهای هوایی و زمینی از مبدا و به مقصد ترکیه شده بود.

این در حالی است که براساس اعلام وزارت بهداشت ایران، این کشور وارد پیک چهارم کرونا شده و ۸۸ شهر از جمله تهران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. همچنین طبق آخرین آمار این وزارتخانه، تا تاریخ ۷ فروردین (۲۷ مارس)، ۱۶۱ هزار و ۶۰۱ دوز واکسن در این کشور تزریق شده است.

از سوی دیگر طبق آخرین آمار وزارت بهداشت ترکیه، حدود ۱۷ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است. ۹ میلیون و ۷۵۵ هزار نفر دوز اول و ۷ میلیون و ۱۸۲ هزار نفر نیز دوز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند.