ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 05.04.2021, 10:39

معاون وزیر بهداشت: ۵۰ درصد شهرستان‌ها قرمز و نارنجی شدند


معاون کل وزیر بهداشت گفت: موجی که عمدتا از جنوب غرب با ویروس جهش‌یافته شروع شده بود غرب را فراگرفته و در شمال کشور نیز شیوع این بیماری را با سفرهای نوروزی شاهدیم.

به گزارش فارس، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت گفت: متاسفانه با ۹۶ شهرستانی که امروز به شهرهای قرمز و زرد اضافه شدند اکنون ۲۱ درصد شهرها به قرمز و زرد تبدیل وضعیت پیدا کردند و مجموع شهرهای قرمز و زرد ۲۲۷ شهرستان است در حالی که مجموع آبی و زرد ۲۲۱ شهرستان است و ۵۰ درصد شهرستان‌ها در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند.

وی با بیان این‌که ۵ درصد شهرها در وضعیت آبی قرار دارند، افزود: ۱۳ مرکز استان قرمز و نارنجی تبدیل وضعیت پیدا کردند، شهرهای قرمز و نارنجی کلانشهرهایی هستند که از نظر جمعیت تراکم بیشتری دارند.

حریرچی ادامه داد: موجی که عمدتا از جنوب غرب با ویروس جهش‌یافته شروع شده بود غرب را فراگرفته است و در شمال کشور نیز شیوع این بیماری را با سفرهای نوروزی شاهد هستیم و علی رغم افزایش فعالیت بیمارستان‌ها در کشور موارد بستری و شیوع ابتلا آسانسوری شده است و تعطیلی مشاغل گروه دو و سه و چهار در شهرهای قرمز اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهرهای قرمز نیز خدمات ضروری حضور کارمندان به نصف کاهش پیدا می‌کند و در سایر اداراتی که خدمات غیرضروری ارائه می‌دهند، دوسوم کارمندان به صورت دورکار وظایف خود را باید انجام دهند.

حریرچی گفت: ۸۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵۴ شهرستان امروز نارنجی شده است و مجموع شهرهای نارنجی به ۱۳۹ رسیده است. رعایت دستورالعمل‌ها و پرهیز از دورهمی و سفر و استفاده از وسایل نقلیه عمومی باید مدنظر قرار گیرد.

معاون وزیر بهداشت افزود: اگر موسسه‌ای تعطیل شود، کارمندان باید در خانه بمانند و از تردد پرهیز کنند. الگوی ابتلا کاملا خانوادگی است و باید بیشتر مراقب سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای بود. در جلسه کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا درخصوص لغو طرح ترافیک تصمیم‌گیری می‌شود.