ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 04.04.2021, 21:47

شیوع کرونا بیمارستان‌های تهران را به حالت آماده باش درآورد


معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا در روزهای اخیر سبب شده که همه بیمارستان های تهران به حالت آماده باش درآیند.

دکتر نادر توکلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا بیان داشت: این موضوع به همه بیمارستان ها ابلاغ شده تا کاستیی در ارایه خدمت رسانی به بیماران کرونایی به وجود نیاید.

وی ادامه داد: سعی شده بیمارستان ها وارد فرایند فعالیت های غیر اورژانسی،نشوند تا امکان پذیرش بیماران کرونایی به صورت حداکثری فراهم شود.

وی  گفت: مراقبت در بیمارستان نسبت به قبل بهتر شده است، کادر درمان ورزیده تر شده اند و به همین دلیل مراقبت از بیماری و روند بهبودی آنان تسریع  شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت در طول شبانه روز گذشته منتهی به ظهر امروز یک شنبه  ۱۶۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

کرونا در سراسر کشور اوج گرفت

توکلی ادامه داد: در هفته دوم فروردین ۱۴۰۰ بیماری کرونا در سراسر کشور از جمله تهران اوج گرفته و شاهد روند صعودی این بیماری و به دنبال آن افزایش بستری در اغلب مناطق مانند تهران هستیم.تعداد بستری کرونایی در تهران ۲ برابر شده، به این معنا که تعداد این افراد از حدود ۳۰۰ نفر در روز به حدود ۶۰۰ نفر رسیده است.

او به افزایش مراجعات سرپایی در تهران اشاره کرد و گفت: بخشی از این مراجعات به تعطیلی مطب و سرویس دهی کمتر مراکز درمانی خصوصی برمی گردد و مردم به مراکز دولتی بیشتر مراجعه می کردند.
وی ادامه داد: تعداد مراجعات سرپایی روزانه تا ۵ هزار و ۵۰۰ نفر و بستری های روزانه تا ۶۰۰ نفر، سبب شد آمار تجمیعی بستری ها در استان تهران افزایش پیدا کند.

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران، ازدحام های اسفند ماه در مناطقی مانند مراکز خرید، و انجام سفرهای نوروزی را مهمترین عامل روند افزایشی بیماری کرونا اعلام کردو گفت: مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا نیز نسبت به هفته های آخر اسفند ماه ۱۳۹۹ در تهران افزایش یافته است.

توکلی با اشاره به اینکه ابتلا به بیماری کرونا خانوادگی شده است، گفت: با توجه به بالا بودن بیماری زایی، به محض ابتلا یکی از اعضای خانواده، سایر اعضا هم مبتلا می شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گزارش آمار امروز گفت:  تاکنون یک میلیون و ۹۳۲ هزار و ۷۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۳ هزار و ۱۶۰ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۶۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۷۲ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: تاکنون سفرهای نوروزی تاثیر اصلی خود را بر گسترش شیوع بیماری در کشور به طور کامل به جا نگذاشته و مطمئنا بسیاری از افراد آلوده به کرونا که فاقد علائم بیماری هستند، با حضور در جامعه در حال تکثیر و انتقال بیماری به دیگران هستند.

لاری تاکید کرد: از همه افرادی که در ایام نوروز به سفر رفته‌اند خواهشمندیم حداقل تا پنج روز پس از بازگشت از سفر از هرگونه حضور در مهمانی و پذیرش مهمان در منزل به طور جدی خودداری کنند، زیرا این کار به منزله انتشار احتمالی ویروس کرونا به دیگران خواهد بود.