ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 04.04.2021, 9:53

ولیعهد سابق اردن: من در بازداشت خانگی هستم


شبکه بی‌بی‌سی صبح امروز ویدیویی را از شاهزاده حمزه بن حسین ولیعهد سابق اردن منتشر کرد که وی در آن بازداشت خانگی خود را تایید می‌کند.

وی افزود: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اردن (یوسف حنیطی) به دیدار من آمده و گفت که اجازه ندارم از کشور خارج شوم و با دیگران در ارتباط باشم یا با فردی ملاقات کنم، چرا که در دیدارهایی که داشتم، از دولت یا پادشاه انتقاد کرده‌ام.

او تصریح کرد: من مسئول فساد و بی کفایتی دولت طی ۱۵-۲۰ سال گذشته نبوده‌ام. من مسئول بی اعتمادی مردم به نهادهای دولتی نیستم.

حسین با اشاره به اینکه نزدیکان وی نیز بازداشت شده و تحت بازداشت خانگی قرار دارند، اظهار داشت: متاسفانه کوچک‌ترین انتقاد از سیاست‌های کشور منجر به بازداشت ما توسط پلیس در این کشور می‌شود.

شب گذشته روزنامه «واشنگتن پست» گزارش داد که حمزه بن حسین، پسر ملک حسین و برادر ملک عبدالله دوم پادشاه اردن به همراه ۲۰ تن دیگر از مقامات این کشور به اتهام «تهدیدی بر امنیت» این کشور بازداشت شدند.

بر اساس گزارش مذکور، حمزه بن حسین تحت بازداشت خانگی قرار گرفته‌است.

خبرگزاری «پترا» اردن، گزارش واشنگتن پست در ارتباط با بازداشت و حبس خانگی حمزه بن حسین را رد کرد.

خبرگزاری «پترا» ساعاتی قبل از آن اعلام کرد که باسم ابراهيم عوض‌الله، رئیس پیشین دیوان پادشاهی و شماری از مقامات این کشور به دلایل امنیتی بازداشت شده‌اند.