ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 03.04.2021, 16:21

بازداشت یک کاربر توییتر برای اجرای حکم دو سال حبس


«حسین قشقایی» شهروند تهرانی که توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به تحمل ۳ سال حبس محکوم شده بود، ظهر امروز شنبه ۱۴فروردین۱۴۰۰ بازداشت و به زندان «تهران بزرگ» منتقل شد.

این شهروند که در شبکه اجتماعی توییتر فعالیت می‌کرد و منتقد عملکرد مسئولان بود، در تاریخ ۲۹آبان۱۳۹۷ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده بود. او ۱۰ روز بعد با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی به صورت موقت آزاد شد.

حسین قشقایی اردیبهشت ۱۳۹۹ در بخش نخست پرونده خود، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب ساوه به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس تعلیقی و در بخش دوم پرونده خود توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری «زرندیه» به اتهامات «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» و «توهین به مقامات و مامورین» به پرداخت چهار میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.

قشقایی در تاریخ ۲۴دی۱۳۹۹ نیز در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «محمد مقیسه» محاکمه شد. «توهین به مقام رهبری» و «تبلیغ و تبانی علیه نظام» به عنوان اتهامات این کاربر توییتر عنوان شد و او در مجموع به تحمل سه سال زندان محکوم شد.

حسین قشقایی امروز پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین، بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان تهران بزرگ «فشافویه» منتقل شد. با توجه به اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، او باید ۲ سال از حکم زندان خود را به عنوان اشد مجازات بگذارند.