ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 03.04.2021, 15:47

این پیرمرد چهره آمریکا و جهان را تغییر می‌دهد


یک وزیر اسبق اسرائیلی تأکید کرد، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا با پروژه‌های بزرگی که آغاز کرده، چهره آمریکا و جهان را تغییر خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت عربی۲۱، یوسی بیلین، وزیر دادگستری اسبق و معاون اسبق وزیر خارجه اسرائیل در مقاله‌ای برای روزنامه یسرائیل هیوم نوشت: کسی که فکر می‌کند جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا یک پیرمرد محبوب است که وضعیت کنونی را حفظ کرده و بعد از چهار سال عرصه را به معاونش کامالا هریس منتقل می‌کند، اشتباه می‌کند. بایدن ساکت و آرام گویی مثل یک موتور است که حتی یک دقیقه را هم از دست نمی‌دهد. در طول صد روز اول ریاست‌جمهوری‌اش آمریکا را از خواب غفلت بیدار می‌کند و مسئله مهم‌تر این است که به وجود بیماری کرونا اعتراف می‌کند این درحالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا وجود این بیماری را تکذیب می‌کرد. بعد از چند هفته آمریکا علیه این ویروس واکسینه می‌شود.

وی گفت: بسته کمکی وی که نزدیک به دو تریلیون دلار است قشر ضعیف جامعه آمریکا را نجات و فاصله طبقاتی را کاهش می‌دهد. طرح زیرساخت که هزینه آن بین سه تا چهار تریلیون دلار است باید اجرا شود. مثل فرانکلین روزولت، از رؤسای جمهور پیشین آمریکا بایدن طرحی را رهبری می‌کند که به ایجاد فرصت شغلی برای میلیون‌ها آمریکایی منجر می‌شود.

این وزیر گفت: ازسرگیری کمک‌های آمریکا به فلسطینی‌ها صرفا به نفع اسرائیل است. به نفع ما نیست که یک ابرقدرت به مقابله با همسایگانی بپردازد که بدون آن‌ها مرزها و کشور یهودی نخواهیم داشت.