ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 23.02.2021, 15:24

کره جنوبی یک میلیارد دلار از پول‌های ایران را می‌دهد


روزنامه «همشهری» ایران با انتشار خبری نوشت: کره‌ جنوبی در گام نخست برای شکسته شدن بن‌بست ایجاد شده، قرار است به‌زودی یک میلیارد دلار از دارایی‌های ارزی ایران را نزد بانک‌های آن کشور آزاد و به مقصد اعلام شده از سوی ایران منتقل کند.

این روزنامه مدعی شد: همزمان سفیر ژاپن هم راهی ساختمان لاجوردی بانک مرکزی شده است. گفته می‌شود او تلاش می‌کند ارتباط بین بانک مرکزی ایران و ژاپن را برای پیشبرد بهتر امور و حل مسائل بانکی تقویت کند. آقای سفیر گفته ژاپن آماده است منابع ارزی ایران در بانک‌های این کشور را برای خرید واکسن کرونا آزاد کند.

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی ایران «ایرنا» به نقل از «کی بی اس» کره جنوبی، نوشت: دو کشور روز دوشنبه در نشست عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران و ریو هیون جئونگ، سفیر کره جنوبی در تهران توافق‌های لازم در خصوص انتقال منابع تهران به مقاصد مورد نظر انجام و تصمیمات بانک مرکزی ایران در خصوص حجم منابع مورد انتقال و بانک‌های مقصد به طرف کره‌ای اعلام شد.

چندی پیش روابط عمومی بانک مرکزی ایران اعلام کرد ۷ میلیارد دلار متعلق به ایران بیش از دو سال است در بانک‌های کره جنوبی توقیف شده است. بانک‌های کشور کره جنوبی سال‌هاست منابع ما را در این کشور توقیف کرده‌اند و موضوع را تعیین تکلیف نمی‌کنند و حتی به سپرده ما سود نیز تعلق نگرفته است.