ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 21.02.2021, 13:54

فیس‌بوک صفحه رسمی ارتش میانمار را حذف کرد


خبرگزاری آناتولی: شبکه اجتماعی فیس‌بوک طی بیانیه‌ای اعلام کرد که صفحه “تیم اطلاعات خبری موثق تاتماداو” متعلق به ارتش کودتاگر میانمار را به دلیل تحریک به خشونت و نقض استاندارهای این شرکت حذف کرده است.

پس از انتشار این بیانیه، صفحه فوق از دسترس خارج شد. هنوز مقامات کودتاگر در این زمینه اظهار نظری نکرده‌اند.

فیسبوک پیش از این نیز طی تصمیمی در تاریخ ۱۲ فوریه جاری، تدابیری را برای جلوگیری از دسترسی توده‌ها به پست‌های متعلق به حساب‌های ارتش میانمار اتخاذ کرده بود.

روز گذشته 3 تن از معترضان به کودتا به ضرب گلوله نیروهای امنیتی این کشور کشته و شش نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

لازم به ذکر است ارتش میانمار روز اول فوریه در پی بازداشت میو انیونت، سخنگوی حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی و آنگ سان سوچی، رهبر این حزب و وزیر خارجه این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد قدرت به مین آنگ هلینگ، فرمانده کل ارتش منتقل شده است.

نظامیان در بیانیه‌ای تاکید کردند این کودتا به علت عدم رسیدگی به تقلب در انتخابات ۸ نوامبر ۲۰۲۰ انجام گرفته و کنترل کشور را تا یک سال آینده بر عهده گرفته‌اند.

در حالی که بحث تقلب در انتخابات ۸ نوامبر ۲۰۲۰ در میانمار داغ بود، رئیس ستاد کل ارتش در 27 ژانویه اعلام کرد که در صورت عدم رسیدگی به این مسئله و اجرای قوانین، قانون اساسی را منحل خواهد کرد.

این کودتا واکنشهای بین‌المللی را در پی داشته و آنتونیو گوترش٬ دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که تمام تلاش خود را برای بسیج همه بازیگران و جامعه بین المللی برای شکست کودتای نظامی انجام خواهند داد.