ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 21.02.2021, 13:44

قطر در دو دهه آتی بزرگترین تولیدکننده گاز جهان می‌شود


میدل ایست نیوز: خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد قطر در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری گسترده چند میلیارد دلاری برای تبدیل شدن به بزرگترین تولیدکننده گاز طی دو دهه آتی است.

بلومبرگ در گزارشی نوشت: دوحه در حال برنامه‌ریزی برای توسعه ۵۰ درصدی توان تولید گاز مایع خود است تا حجم آن به ۱۲۶ میلیون تُن در سال برسد.

این خبرگزاری در گزارش خود درباره پروژه‌های گاز مایع قطر افزود که دوحه در نظر دارد تا با اجرای پروژه‌های مذکور به بزرگترین تولیدکننده گاز طبیعی مایع در جهان دستکم طی دو دهه آتی تبدیل شود.

بلومبرگ ادامه داد: این برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از افزایش تقاضای گاز طبیعی و برنامه کشورهای جهان برای استفاده از انرژی پاک گاز طبیعی به جای نفت و زغال سنگ است.

قطر از چندین سال پیش سیاست توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی خود به ویژه در سایه وجود ذخایر گسترده گاز در میادین شمالی که حجم آن ۱۷۶ تریلیون متر مکعب برآورد می‌شود را در پیش گرفته است.

برپایه برآوردهای رسمی، ذخایر قطعی گاز طبیعی قطر، ۸۷۹ تریلیون متر مکعب یعنی ۱۲.۹ درصد از مجموع ذخایر گازی جهان برآورد می شود همچنین ذخایر نفتی این کشور ۲۵.۲ میلیارد بشکه تخمین زده شده است.