ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 13.01.2021, 10:04

رئیس سابق محیط زیست دماوند با شلیک گلوله افراد ناشناس کشته‌شد


ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند اعلام کرد: رئیس سابق محیط زیست شهرستان دماوند مورد هدف رگبار گلوله افراد ناشناس قرار گرفت و جان باخت.

محمدتقی تقی زاده روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: عباس میرزاکریمی، رئیس سابق اداره محیط زیست شهرستان دماوند حوالی ساعت ۲۱ شب گذشته در مسیر جاده گرمابسرد به سمت دماوند با استفاده از سلاح جنگی کلاش مورد حمله و هدف گلوله قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از سوء قصد به وسیله سلاح جنگی، وی به بیمارستان منتقل شد که بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند افزود: علت، انگیزه و شناسایی مهاجمان در دست بررسی است.

لازم به ذکر است، جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور طی پیامی اعلام کرد: با کمال تاسف با خبر شدم، ارشد محیط‌دار حاج عباس میرزاکریمی که یکی از محیط‌بانان پرتلاش و قدیمی در عرصه‌ حفاظت از طبیعت ایران بود، بر اثر حادثه‌ای که دلایل وقوع آن در دست بررسی است، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

وی افزود: ایشان در طول سال‌های خدمت در یگان حفاظت محیط زیست منشآ خدمات ارزشمندی بود که نتایج بسیاری از آنها همچنان در مناطق مختلف و به ویژه منطقه‌ی دماوند قابل لمس است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: اینجانب ضمن عرض تسلیت به جامعه محیط بانی کشور، برای این خدمتگزار صدیق و ایثارگر آرزوی رحمت و غفران الهی و برای خانواده گرانقدرش صبر و سلامتی خواستارم.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های شرق استان تهران است که در ۴۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد. گرمابسرد یکی از مانطق روستایی بخش مرکزی از توابع شهرستان است.