ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 09.01.2021, 0:42

توئیتر حساب کاربری ترامپ را برای همیشه بست


شبکه اجتماعی توییتر حساب کاربری ترامپ را برای همیشه معلق کرد.

توییتر  دلیل این تصمیم خود را نگرانی از ترویج خشونت بیشتر توسط توییت‌های ترامپ را دلیل این اقدام خود اعلام کرده است.

این شبکه اجتماعی دو توییت آخر ترامپ در اعلام عدم مشارکت در مراسم تحلیف بایدن و همچنین تاکید بر این موضوع که نمی‌توان طرفدارانش را نادیده بگیرند، به عنوان تحریک کننده توصیف کرده است.

توییتر  دربیانیه خود گفته است که پیشتر اعلام کرده بود که هیچ اکانتی فراتر از قانون نیست و نمی تواند از این شبکه ی اجتماعی برای تحریک خشونت استفاده کند.

فیسبوک هم روز گذشته اعلام کرد دست‌کم تا پایان مراسم تحلیف و انتقال قدرت به جو بایدن، حساب کاربری ترامپ در فیسبوک و اینستاگرام را تعلیق کرده است. یوتیوب و چند شبکه اجتماعی بزرگ دیگر هم تصمیمات مشابهی اتخاذ کرده‌اند.

دونالد ترامپ در توییتر بیش ۸۸ میلیون و ۷۰۰ دنبال‌کننده داشت و مهمترین ابراز ارتباطی او با طرفداران و مخاطبانش بود. آخرین پیام ترامپ در توئیتر، اعلام عدم شرکت در مراسم تحلیف بایدن بود. پیش از آن یک ویدئوی ویدئوی ضبط شده منتشر کرده بود که در آن ضمن محکوم کردن حمله به کنگره آمریکا، بر انتقال بی‌ایراد قدرت به دولت جدید تاکید کرده بود.

ترامپ در چهار سال گذشته با شبکه‌های خبری و روزنامه‌های عمده آمریکا دشمنی کرد و آنها را از دست داد، و حالا دو هفته مانده به پایان ریاست جمهوری‌‌اش شبکه‌های اجتماعی هم به او پشت کردند. «پرزیدنت دلها»، که برخی طرفداران ایرانی ترامپ او را چنین می‌نامیدند، پیش از پایان رسمی دوره‌اش به پایان رسید!