ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 08.01.2021, 19:37

پرسش از حسن روحانی درباره واکسن کرونا / رحیم قمیشی


آقای رئیس جمهور اسلامی!

از ظهر نتوانسته‌ام نمازم را بخوانم، هزار پرسش بی پاسخ چنان ذهنم را مشغول کرده که می‌دانم حتی به نماز بایستم با خدا گفتگو نمی‌کنم، و او می‌داند و به من می‌خندد، به اتلاف وقتم.

کاش کشور ما اسلامی بود و شما آقای رئیس جمهوری که متاسفانه خودم هم به شما رای دادم، به این پرسش‌های مهم امروز من جواب می‌دادید؛

- امروز رهبری فرمودند قبلا به شما دستور داده‌اند واردات واکسن کرونای انگلیسی و آمریکایی ممنوع است. لطفا بفرمایید قبلا کِی بوده؟ چرا ما را نامحرم فرض نموده و برای وارد نکردن این مدل واکسن‌ها به دروغ گفتید مشکل تحریم هست... و آن دولتمرد دیگرتان گفت مشکل یخچال هست! چرا صداقت با مردم را کنار گذاشته‌اید؟ با کدام مصلحت، نکند باز هم می‌خواهید بگویید تازه متوجه این تصمیم مهم شده‌اید.

- مسلما رهبری پس از دریافت گزارشات کامل از سوی پزشکان، متخصصان و ایمونولوژیست‌های مورد اعتماد و با در نظر گرفتن صلاح مردم چنین تصمیم قاطع و مهمی را گرفته‌اند، بفرمایید نقش کارشناسان وزارت بهداشت در این زمینه چه بوده است؟ ما دوست نداریم بعد از کنار رفتن شما و آقای نمکی و آقای ظریف و آقای جهانگیری در سال آینده تازه بشنویم همه‌ی شما مخالف بوده‌اید! ما ملت رشید و فهمیده‌ای هستیم، لطفا ما را صغیر، حقیر و نافهم تصور نکنید. متخصصینی که در این زمینه به رهبری مشورت داده و (به تصور من) باعث این تصمیم‌گیری اشتباه شده‌اند را معرفی بفرمایید. آنها باید در صورت ضرر و زیان مردم و مرگ بیماران کرونایی در آینده پاسخگوی این مشورت‌ ناپخته‌شان باشند.
- اگر برخی مردم گفتند ما واکسن چینی و روسی و داخلی شما را قبول نداریم تکلیف‌شان چیست؟! با تور بروند آن طرف مرز با صرف ده‌ها هزار دلار واکسن بزنند و برگردند؟ با اصلا کسی در این کشور حق ندارد به جز به راه شما و تشخیص شما، ایمان داشته باشد؟!

- این داروی انگلیسی و آمریکایی اصلا قابل اعتماد نیست، قبول! سایر داروهای ضد سرطان و خاص چه؟ آن داروها قابل اعتمادند و این یکی نیست. چرا دولت شما اجازه واردات داروهای انگلیسی و آمریکایی را تا حال صادر کرده، چرا اجازه داده برخی علما و بزرگان برای درمان به اروپا بروند؟! لطفا در این مورد هم حتما گزارش بدهید تا ما عمق فاجعه را بدانیم.

- آقای رئیس جمهور، شما مدرک تحصیلی‌تان را از انگلیس گرفته‌اید، انگلیسی که قصد دارد با ارسال واکسن تقلبی، ما را مانند موش‌های ازمایشگاهی قتل‌عام کند، یا اساسا بعد از دو ماه همه‌مان بیماری‌های لاعلاج گرفته باشیم، بفرمایید به چه اعتباری رفتید و آنجا درس خواندید؟ شما که اروپا بودید ندانستید مهمترین گناه یک انسان دروغگویی می‌تواند باشد. کسی به شما نگفت کتمان یک حقیقت خودش دروغگویی است؟!

آقای رئیس جمهور اسلامی و معمم
صداقت انتظار اولیه ماست، سال گذشته گفتید نمی‌دانستیم هواپیما را موشک خودمان زده، قبلش گفته بودید نمی‌دانستید بنزین کِی قرار بوده گران شود، بعدش گفتید نمی‌دانید چه تعدادی در اعتراضات جان باخته‌اند، چند روز پیش هم گفتید خوشحالید مردم صف نمی‌گیرند اگر چه همه اجناس گران هستند! و تظاهر کردید نمی‌دانید مردم چه خون دلی در خریدهایشان می‌خورند.
اگر قرار است فردا بیایید و بگویید با تصمیم ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و اروپایی مخالف بوده‌اید ما هرگز باور نمی‌کنیم.
صادقانه ببایید و بگویید اتخاذ چنین تصمیم حیاتی، عمل به چنین تصمیم مهمی، مشورت‌هایی که در این راستا کارشناسان شما داده‌اند، چه بوده است.
به مایی که ناشیانه به شما رای دادیم دلداری بدهید که اصل صداقت را به آن پایبند مانده‌اید.

مرگ ما مهم نیست، چه با بیماری کرونا باشد و چه با سیاست‌های غلط شما، ما فقط دل‌مان می‌خواهد در موقع مرگ تصور نکنیم از همه طرف کلاه سرمان رفته بود!
نمی‌خواهیم تصور کنیم در قرون وسطی زندگی می‌کرده‌ایم. آن وقتی که مبنای تصمیم‌ها تنها باورهای غلط عده‌ای بوده است.

ما که می‌میریم!
لطفا تنها کمک کنید آرزو به دل نمیریم.