ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 08.01.2021, 13:54

هلال‌احمر محموله واکسن فایزر را از آمریکا وارد نمی‌کند


سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به سخنان روز جمعه خامنه‌ای درباره ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور گفت: ورود ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا شرکت فایزر از آمریکا توسط هلال‌احمر به کشور منتفی شد.

محمدحسن قوسیان مقدم روز جمعه در گفت وگویی اختصاص با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام این خبر افزود: در صورت درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کشور‌های شرقی و در صورت ضرورت، آماده همکاری هستیم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر توضیح داد: قرار بود محموله واکسن فایزر آمریکا توسط گروهی از متخصصین ایرانی مقیم آمریکا تهیه و ارسال شود که دریافت آن منتفی است.

به گزارش ایرنا، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر هشتم دی ماه در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: این جمعیت به عنوان یک نهاد عام‌المنفعه و بشردوستانه ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونای فایزر اهدایی خیرین ایرانی خارج از کشور را با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد ایران می‌کند.

علی خامنه‌ای صبج روز جمعه در با دخالت در موضوعی تخصصی که در صلاحت او نیست،  ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور را ممنوع اعلام کرد و گفت: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است.»