ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 06.01.2021, 14:41

عفو بین الملل اسرائیل را به تهیه واکسن برای فلسطینیان دعوت کرد


سازمان عفو بین الملل، امروز (چهارشنبه) از اسرائیل خواست برای فلسطینیان مناطق کرانه باختری و نوار غزه واکسن کرونا تهیه کند و اشاره کرد که این قانون بین المللی رژیم اشغالی را به این امر ملزم کرده است.

این درخواست در حالی است که مقامات فلسطینی کرانه باختری که ۲.۸ میلیون نفر درآن اسکان دارند، به طور علنی برای خرید واکسن از رژیم اسرائیل، درخواست کمک نداشته است.

همچنین انتظار نمی رود که مسئولان جنبش حماس در باریکه غزه که حدود دو میلیون جمعیت دارد، برای دست یابی به واکسن از اسرائیل کمک بخواهد.

سازمان عفو بین الملل گفت که اسرائیل نباید تعهدات بین المللی خود به عنوان رژیم اشغالی را نادیده بگیرد و می بایست فورا برای تضمین تهیه واکسن کوئید ۱۹ به شکل مساوی و عادلامنه میان فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی کرانه باختری و باریکه غزه اقدام کند.

وزارت بهداشت فلسطین دوشنبه اعلام کرده بود که پیش بینی می کند نخستین دوز واکسن را در ماه آینده از طریق سامانه پشتیبانی شده از سوی سازمان ملل متحد موسوم به کواکس به دست آورد و بیان کرد که این واکسن ها برای واکسیناسیون فلسطینیان ساکن در کرانه باختری و نوار غزه استفاده خواهد شد.