ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 20.11.2020, 18:09

یونیسف: ۴۰ درصد از کودکان عراق در معرض فقر هستند


میدل ایست نیوز: سازمان یونیسف وابسته به سازمان ملل متحد امروز جمعه هشدار داد که ۴۰ درصد از کودکان عراقی در معرض فقر قرار دارند.

در بیانیه یونیسف، آمده است: جهان سالگرد تصویب کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل متحد یا (CRC) را جشن می گیرد و در روز جهانی کودک امسال مشخص شد که کودکان و نوجوانان در عراق گروهی هستند که در نتیجه ویروس کرونا و اثرات ثانویه آن بیشتر در معرض خطر از دست رفتن هستند.

یونیسف افزود: ارزیابی اخیر یونیسف و شرکای آن نشان داد که تعداد کودکان و نوجوانان در معرض خطر فقر و از دست دادن حقوق خود از هر پنج کودک، یک کودک، به دو برابر یا به ۴۰ درصد از کل کودکان کشور رسیده است.

این سازمان علت افزایش فقر را بیکاری، ادامه فشار مالی بر خانواده ها و از دست دادن دسترسی به مدارس و خدمات بهداشتی اعلام کرد.

«ایرینا وویاکووا-سولورانو»، نماینده ویژه و هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در عراق، گفت که عراق یک کشور عضو کنوانسیون حقوق کودکان سازمان ملل است، به این معنی که این کشور موظف است اطمینان حاصل کند که هر کودک از همه حقوق خود، از جمله حق بهداشت ، امنیت ، آزادی ، آموزش و آب تمیز و بازی برخوردار است اما اکنون می بینیم که در نتیجه عواقب ناخواسته ویروس کرونا، تعداد دختران و پسران در عراق که شروع به از دست دادن بسیاری از این حقوق می کنند، با سرعتی نگران کننده در حال افزایش است.

در حالی که علائم عفونت در میان کودکان و نوجوانان هنوز خفیف است، تأثیر طولانی مدت تأثیر کرونا بر آموزش، تغذیه و رفاه می تواند زندگی را دگرگون کند. فقر در نتیجه بیکاری در حال افزایش است و به نظر می رسد خشونت علیه کودکان نیز در حال افزایش است. با تعطیلی مدارس و سایر مکان های یادگیری و ایجاد اختلال در خدمات بهداشتی درمانی ، ادامه یادگیری و دریافت مراقبت های بهداشتی اولیه مانند واکسن های ایمن سازی روتین در زمان برنامه ریزی شده برای برخی از کودکان و نوجوانان دشوار شده است.

«حمیده لاسیکو»، نماینده یونیسف در عراق، گفت: ما در عراق نمی توانیم در مورد آنچه اتفاق می افتد بیکار باشیم. در این روز جهانی کودک، یونیسف تعهد خود را برای حمایت از دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان برای اطمینان از سلامتی و امنیت هر پسر و دختر مجددا اعلام می کند.

وی افزود: ما از مقامات می خواهیم که به طور موثرتری در خدمات و حمایت های اجتماعی مورد نیاز برای حمایت از کودکان و خانواده هایشان سرمایه گذاری کنند.

وی اظهار داشت ، از زمان شیوع بیماری همه گیر کرونا، یونیسف تلاش خستگی ناپذیری برای کاهش تأثیر همه گیری بر کودکان انجام داده است. آژانس کودکان خدمات آب و بهداشت را در تمام اردوگاه های آوارگان و جوامع میزبان ارائه می دهد و بیش از ۴۰۰ داوطلب جوان را در سراسر کشور برای کمک به این کشور بسیج کرده است. این آژانس همچنین در ترویج اقدامات بهداشتی و روشهای ایمن سازی فاصله اجتماعی در جوامع خود، تلاشهای سازمان ملل در عراق را برای ارائه اطلاعات صحیح مربوط به ویروس کرونا برای دستیابی به خانواده ها، از طریق اینترنت یا خارج از اینترنت هماهنگ می کند.

علاوه بر موارد فوق، یونیسف در حال آموزش نزدیک به ۳۰ هزار فرد عامل در زمینه بهداشتی در زمینه کنترل عفونت ، و سایر مهارت ها برای کمک به آنها در مراقبت های بهداشتی اولیه در جوامع خود است.

وی اظهار داشت، برای اطمینان از ادامه تحصیل كودكان، یونیسف از ایجاد كانال آموزشی ماهواره ای و چندین بستر آموزشی دیگر از طریق اینترنت حمایت و به اتصال كلاس های درس به خانه بیش از ۲.۵ میلیون دانش آموز صعب العبور در منطقه كردستان عراق کمک کرد و همچنین تجهیزات حفاظتی، و بهداشتی را فراهم كرد.

وی تأکید کرد، یونیسف و خانواده ملل متحد به طور کلی متعهد به یافتن راه حل های طولانی مدت در سراسر عراق هستند. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری نزدیک با شرکای دولتی خود هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که هیچ فرزندی در عراق از حقوق خود محروم نمی ماند و هر دختر و پسر مطابق با CRC دارای شانس برابر برای زندگی کامل و عادلانه هستند.