ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 20.11.2020, 10:27

محمد مساعد، روزنامه‌نگار، یکی از برندگان جایزه آزادی بیان


کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران که محمد مساعد، روزنامه‌نگار ایرانی را به عنوان یکی از برندگان جایزه آزادی بیان امسال این سازمان انتخاب کرده بود، دیشب در یک مراسم آنلاین این جایزه را اهدا کرد.

مراسم کمیته حفاظت از روزنامه ‌نگاران (سی‌پی‌جی) که مقر آن در نیویورک است دیشب ۱۹ نوامبر ساعت ۸ شب به وقت نیویورک به دلیل شیوع کرونا به صورت آنلاین و با اجرای لستر هولت مجری اخبار شبکه ان بی سی برگزار و به صورت زنده از شبکه‌های اجتماعی و چند شبکه خبری از جمله ان‌بی‌سی پخش شد.

جوئل سایمون، مدیر اجرایی کمیته حفاظت از روزنامه نگاران گفت: “همه‌گیری [کرونا] برای روزنامه نگاران سراسر جهان چالش‌های بیسابقه‌ای پیش آورده است اما یافتن فرصتی برای گرد هم آمدن و تجلیل از شهامت این افراد دلگرم کننده است.

برندگان امسال ما نمونه‌ی بارز افراد متعهدی هستند که با سانسور می‌جنگند تا اخبار را به دست ما برسانند و این افراد به من انگیزه می‌دهند.”

کریستین امانپور، خبرنگار شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان با اهدای یکی از جوایز آزادی بیان به محمد مساعد، از او تقدیر کرد. در این مراسم گفته شد که خود محمد مساعد به دلیل حکم محکومیتش امکان شرکت در این مراسم را ندارد.

مساعد که به گزارش‌های‌اش درباره فساد اقتصادی شناخته می‌‌شود، این جایزه را به‌ويژه بابت توییت‌اش در انتقاد از قطعی اینترنت در دوران اعتراض‌های آبان ۹۸ برنده شد. اخیرا مساعد بابت همین ماجرا به چهارسال زندان تغزیری هم محکوم شده است.

جز مساعد، سه چهره مطبوعاتی دیگر جهان هم جایزه آزادی بیان امسال این سازمان را برنده شدند.

مساعد اخیر جایزه آزادی بیان شبکه رسانه‌ای برون‌مرزی آلمان، دویچه‌وله را هم برنده شد.