ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 20.11.2020, 13:16

روایت تازه از آلونک زن بندرعباسی


خانه کوچک زن بندرعباسی که دیروز توسط ماموران شهرداری بندرعباس تخریب شد، حالا ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است؛ گفته می‌شود در این اتاقک علاوه بر زنی که دیروز خودسوزی کرد و حالا در بیمارستان بستری است، ۲ زن سرپرست خانوار دیگر هم سکونت داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، تخریب منزل یک زن بندرعباسی با داشتن دو فرزند و همخانه بودن با دو زن دیگر سرپرست خانوار که روز گذشته (۲۹ آبان ماه) اتفاق افتاده و التماس‌هایش در ممانعت از این اقدام کارکنان شهرداری بندرعباس و بعد هم خودسوزی این مادر، فضای مجازی استان را تحت تاثیر قرار داد.

دکتر فاطمه نوروزیان  مشاور رییس دانشگاه در امور بانوان و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص آخرین وضعیت زن ۳۵ساله بندرعباسی که براثر تخریب منزلش دست به خودسوزی زد، گفته است: با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان نیز تمامی روند درمان این شهروند هرمزگانی به طور منظم بررسی می شود و خوشبختانه در حال حاضر در وضعیت بهبودی به سر می برد.

وی با اشاره به اینکه وی دچار سوختگی ۱۷ درصد از ناحیه دست و قفسه سینه شده بود، تصریح کرد: به طور متناوب وضعیت این شهروند تحت درمان و نظارت است و امیدواریم با ادامه همین روند، هفته آینده از بیمارستان ترخیص یابد.

یکی از زنان سرپرست خانوار بندرعباسی ساکن در منزل تخریب شده با بیان اینکه تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی نبوده و نیستیم، اظهار کرد: امیدوارم وعده های داده شده از سوی مسئولان عملی شود.

حسن زاده در گفت و گو با ایسنا افزود: در منزل تخریب شده سه زن سرپرست خانوار همراه ۵ فرزند به مدت دو ماه سکونت داشتند.

وی با بیان اینکه پیش از این یک بار از سوی شهرداری بندرعباس اخطار تخریب داده شده بود، اضافه کرد: همان موقع هم به بازرسان شهرداری اعلام کردیم که از سر ناچاری و نداری در این شرایط و در این منزل زندگی می کنم اما گوش شنوایی وجود نداشت.

این زن سرپرست خانوار با اشاره به اینکه سه فرزند محصل در این منزل زندگی می کردند، خاطرنشان کرد: با ویران شدن این منزل در حال حاضر در منزل همسایگان به سر می بریم و مشخص نیست وضعیت زندگی فرزندان مان و تحصیل شان چه می شود.

وی با بیان اینکه تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی نبوده و نیستیم، اظهار کرد: امیدوارم وعده های داده شده از سوی مسئولان عملی شود زیرا در این منزل سه زن سرپرست خانوار زندگی می کردند و از شرایط اقتصادی در وضعیت اسفباری به سر می بریم و تنها با هزینه یارانه دولتی و کمک همسایگان زندگی خود را می گذرانیم و با این شرایط آینده نامعلومی داریم.

حسن زاده با اشاره به اینکه با تمامی این وضعیت با آبرو زندگی کرده‌ایم و نگذاشته‌ایم هیچ گاه کسی از مشکلات مان با خبر باشد، در پایان از ابراز لطف مردم طی روز گذشته که با تماس هایشان سبب دلگرمی این خانواده ها شدند، تشکر کرد.

تخریب خانه زن بندرعباسی به مجلس و وزارت کشور کشیده شد

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در مورد تخریب خانه زن بندرعباسی که اخیرا در فضای مجازی فراگیر شده است، گفت: از وزیر کشور درباره چرایی تکرار چنین مسائلی توضیح خواهد خواست.

به گزارش همشهری آنلاین، سمیه رفیعی نماینده تهران در صفحه شخصی خود در توییتر از سفرش به بندرعباس برای بررسی موضوع صید ترال خبر داد و در مورد تخریب خانه یک زن سرپرست خانوار در  بندرعباس که اخیرا در فضای مجازی فراگیر شده است، نوشت:«فردا در سفری که برای پیگیری روند ممنوعیت صید ترال به ⁧‫بندرعباس‬⁩ خواهم داشت، پیگیر روند درمان این زن مظلوم سرپرست خانوار خواهم بود. ضمنا پیگیری روند اصلاح قوانین موجود در مجلس و نیز توضیح از وزیر کشور درباره چرایی تکرار مسائلی از این دست در دستور کار خواهد بود.»

فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن ماموران شهرداری بندرعباس اقدام به تخریب خانه یک پیرزن کردند.