ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 13.11.2020, 18:47

ترامپ و حکایتِ جفت شدن کفش‌ها! / احمد زيدآبادى


این ترامپِ بینوا با چه زبانی باید بگوید و گفته باشد که دنبال تغییر رژیم در ایران نیست تا برخی از طرفداران سرسخت او در بین ایرانیانِ مخالف جمهوری اسلامی باور کنند؟

ترامپ اگر نگوییم هزاران بار حداقل صدها بار به صریح‌ترین وجه ممکن گفته است که صرفاً خواهان مذاکره و انعقاد توافق تازه‌ای با جمهوری اسلامی است که به زعم او نقطه ضعف‌های برجام را نداشته باشد.

همین چند روز پیش، الیوت آبرامز نمایندۀ ویژۀ ترامپ در امور ایران که در شمار “بازها” به حساب می‌آید، طی کنفرانسی مطبوعاتی در اسرائیل اعلام کرد که در مورد لزومِ مذاکره با جمهوری اسلامی، هیچ تفاوتی بین ترامپ و بایدن نیست و هر کس که رئیس جمهور آیندۀ آمریکا شود در همین مسیر حرکت خواهد کرد!

با این همه، هواداران آتشین مزاج ترامپ در بین برخی ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی همچنان مصرند که او در پی تغییر رژیم و بایدن به دنبال نجات آن است و به همین علت چنان خشمی از شکست ترامپ از خود بروز می‌دهند و بر وقوع تقلب گسترده در انتخابات آمریکا پافشاری می‌کنند که برخی کارشناسان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز در این مورد در مقابل‌شان کم می‌آورند!

حکایت این افراد حکایت مریدان فردی است که ادعا می‌کردند کفش‌های مرشدشان پیش پایش جفت می‌شود! یک روز که یکی از همین مریدان با آب و تاب در حال نقلِ جفت شدن کفش‌های مرشد پیش پایش بود، یک نفر گفت؛ ولی من از خودِ مرشد این موضوع را پرسیدم و او انکار کرد! مرید در جوابش به غیظ گفت: مرشد غلط کرده و ...خورده  که انکار کرده است! من خودم به چشم خود دیدم که کفش‌هایش پیش پایش جفت می‌شود!