ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 12.11.2020, 18:52

رهبران پیشین جهان امتناع ترامپ از پذیرش شکست را محکوم کردند


بی بی سی: سازمان موسوم به “The Elders” که متشکل از تعدادی از رهبران و مقامات سابق جهان است اقدام دونالد ترامپ را در مورد قبول نکردن شکست در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا، محکوم کردند. این سازمان گفته که چنین اقدامی “عملکرد دموکراسی آمریکا را به خطر می اندازد.”

این سازمان را نلسون ماندلا، قهرمان حقوق مدنی و رئیس جمهوری سابق آفریقای جنوبی در سال ۲۰۰۷ بنیان نهاد. جیمی کارتر، رئیس جمهور سابق آمریکا، کوفی عنان، دبیر کل سابق سازمان ملل، اسقف دزموند توتو از رهبران جنیش ضد آپارتاید آفریقای جنوبی از جمله اعضای این سازمان هستند.

به گفته این سازمان ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات “بدون هر گونه دلیل قانع کننده ای” مطرح شده است. در بیانیه منتشره از سوی این سازمان آمده: “ادامه اتهامات بی اساس باعث عمیق تر شدن بی ثباتی و دو قطبی شدن جامعه آمریکا شده و باعث از بین بردن اعتماد عمومی در نهادهایی می شود که پایه و اساس زندگی دموکراتیک را تشکیل می دهند.”

مری رابینسون، رئیس جمهور سابق ایرلند و رئیس این سازمان از حزب جمهوریخواه خواسته تا “ایمان خود به دموکراسی آمریکا را تایید کرده و پیروزی جو بایدن را بپذیرند.”