ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 12.11.2020, 18:36

نماینده جدید امریکا در سوریه فعالیت خود را آغاز کرد


میدل ایست نیوز:  «جوئل ریبورن»، به عنوان نماینده جدید ایالات متحده در امور سوریه منصوب شد.

ریبورن در اولین اقدام در مقام جدید در تماس تلفنی با «انس العبده»، رئیس هیئت مذاکره‌کننده مخالفان سوریه بر حمایت امریکا از فعالیت‌های مخالفان برای رسیدن به راه حلی سیاسی به موجب قطع‌نامه ۲۲۵۴ و برخورد با حکومت سوریه تأکید کرد.

او همچنین از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا بر ۸ مقام سوریه‌ای استقبال کرد.

ریبورن عضو سابق شورای امنیت ملی امریکا و افسر بازنشسته ارتش امریکاست.

او از جانب ارتش امریکا مأمور نگارش کتابی درباره تاریخ حمله امریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ شد که در سال  ۲۰۱۹ در دو جلد منتشر شد.

ریبورن از سال ۲۰۱۸ معاون «جیمز جفری» و از سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ مدیر پرونده‌ ایران و عراق و سوریه و لبنان درشورای امنیت ملی امریکا در کاخ سفید بوده است.

هفته گذشته «جیمز جفری»، نماینده ویژه ایالات متحده در امور سوریه، در تماس های تلفنی با تعدادی از همتایان اروپایی خود و مقامات عربی و مخالفان سوریه از پایان فعالیت خود خبر داد.

جفری در آخرین مصاحبه خود در این مقام تأکید کرد که ایالات متحده در پی پایان دادن به حضور نیروهای حزب کارگران کردستان از سوریه است.

وی در اظهاراتی مطبوعاتی تأکید کرد که واشنگتن حزب کارگران کردستان را گروهی تروریستی می‌داند و خواستار خروج آنها از سوریه است و افزود که این حزب عامل اصلی تنش با ترکیه در شمال شرق سوریه هستند و امریکا خواستار کاهش این تنش است.

جفری افزود که امریکا در دیگر نقاط سوریه با ترکیه در هماهنگی کامل است و تنها استثنای موضوع شمال شرق سوریه است.

وی گفت که امریکا و ترکیه در مسائل نظامی سوریه با یکدیگر توافق دارند و افزود که ترکیه نگران حضور نیروهای حزب کارگران است و راه حل مشکل تلاش برای کاهش شمار این نیروها در سوریه و در نهایت پایان دادن به حضور آنهاست.