ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 10.11.2020, 23:35

اعتراض احزاب اپوزیسیون در ارمنستان علیه توافق‌ قره‌باغ


خبرگزاری آناتولی: احزاب سیاسی مخالف در ارمنستان در واکنش به توافق میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای برقراری آتش‌بس در قره‌باغ علیه نخست‌وزیر این کشور تظاهرات برپا خواهند کرد.

هفده حزب سیاسی مخالف در ارمنستان با انتشار بیانیه مشترک به امضا شدن توافق‌نامه مذکور توسط نیکول پاشینیان، رئیس جمهور ارمنستان اعتراض کردند.

در این بیانیه آمده است:”شرما‌آورترین پدیده در تاریخ‌مان متاسفانه روز گذشته ثبت شده است. از پشت سربازانی که با خون خود از دولت و خاک این کشور دفاع می‌کردند، یک توافق‌نامه غیرملی امضا شد”.

این مخالفان همچنین طرفداران خود را برای شرکت در تظاهراتی که قرار است فردا ساعت ۱۳.۰۰ به وقت محلی در میدان آزادی در ایروان برگزار شود، دعوت کردند.

گفتنی است بامداد سه‌شنبه الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه توافق‌نامه‌ای را برای پایان دادن به مناقشه قره‌باغ در مسکو امضا کردند.

بر اساس این توافق‌نامه از ۱۰ نوامبر ساعت 00:00 به وقت مسکو در منطقه قره‌باغ کوهستانی آتش‌بس اعلام شد.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان، در صفحه فسبوک خود اعتراف کرد که به دلیل شرایط نظامی در میدان جنگ، چاره‌ای جز امضای توافق‌نامه برای پایان دادن به اشغال قره باغ کوهستانی نداشته است.