ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 11.10.2020, 20:32

قطر: به درمان ویروس کرونا دست یافتیم


میدل ایست نیوز: سرتیپ «اسعد احمد خلیل»، فرمانده خدمات پزشکی در وزارت دفاع قطر فاش کرد که دولت قطر به درمان ویروس کرونا دست یافته و تأکید کرد که این درمان کارایی خود در بهبود بیماران را اثبات کرده است.

طبق آنچه روزنامه محلی «العرب» گزارش داد، امروز یکشنبه سرتیپ اسعد احمد خلیل گفت که قطر دارویی برای ویروس کرونا تهیه کرده و اولین کشور پس از ژاپن است که به این روش درمانی دست یافته است.

وی توضیح داد كه این درمان یک محصول ژاپنی از قرص‌ها است كه حدود ۱۰۰ هزار قرص از آن بدست آمده است و علاوه بر درمان با پلاسما كه باعث نجات جان بسیاری از افرادی كه در اتاق های مراقبت ویژه با مرگ دست و پنجه نرم می كردند شده، این درمان نیز کارایی خود در بهبود بیماران کرونایی را به اثبات رسانده است.

فرمانده خدمات پزشکی در وزارت دفاع قطر خاطرنشان كرد كه این دارو اعلام نشده است زیرا ژاپن سرعت تولید را بر مطالعات و آزمایشاتی كه به زمان زیادی برای تأیید اعتبار از سازمان بهداشت جهانی نیاز دارد ترجیح می دهد، اما در حال حاضر درمانی موثر است.

خلیل اظهار داشت که این دارو به حدود ۱۵۰۰ بیمار که در انتظار ورود به بخش مراقبت های ویژه در قطر بودند، ارائه شده است و تاکید کرد که وضعیت سلامتی همه این بیماران پس از مصرف دارو بهبود یافت.

خلیل افزود که درمان اثبات شده و بخش خدمات پزشکی وزارت دفاع قطر ۸۰ هزار قرص را در اختیار موسسه پزشکی حمد قرار داده و پس از آن، افزایش قابل توجهی در تعداد بهبودیافته‌ها و کاهش تعداد ابتلاها ثبت شده است.

وی گفت که از هفته اول بحران، خدمات پزشکی نیروهای مسلح تحت دستور «خالد بن محمد العطیه»، وزیردفاع قطر و با هماهنگی وزارت بهداشت این کشور وارد عمل شد.

وی توضیح داد که نیروهای مسلح قطر یک مرکز قرنطینه بهداشتی را در منطقه مکنس تعیین کردند و پیگیری وضعیت بهداشتی افراد قرنطینه شده را در طول ۱۴ روز و تا زمان بهبودی به عهده گرفتند.

وزارت دفاع قطر حدود ۳ بیمارستان را برای بیماران کرونا در کشور اختصاص داد و تیم تخصصی پزشکان و پرستاران نیروهای مسلح نیز وظایف آنها را بر عهده گرفتند.

در آخرین آماری که در مورد ابتلا به ویروس کرونا در قطر وجود دارد، وزارت بهداشت قطر روز شنبه گفت که ۱۷۸ مورد تایید شده جدید را ثبت کرده و  تعداد کل ابتلاها در این کشور به ۱۲۶ هزار و ۷۷۸ مورد رسیده است.

وزارت بهداشت قطر همچنین از ثبت ۲۰۸ مورد بهبودی خبر داد و در مجموع افراد بهبود یافته از ویروس به ۱۲۴ هزار و ۷۷۶ مورد رسید، در حالی که تعداد مرگ و میرها ۲۱۸ نفر بود و مورد جدیدی ثبت نشده است.