ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 11.10.2020, 18:40

اعمال فشار برای پیمانکاری شدن حدود ۶۰۰ خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان


ایلنا: شماری از خبرنگاران باشگاه خبرنگاران که هر کدام به صورت میانگین ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کار دارند، در تماس با خبرنگار ایلنا، از اعمال فشار کارفرمای جدید خود برای امضای قرارداد موقت کار خبر می‌دهند.

این خبرنگاران که تعداد آنها به حدود ۶۰۰ نفر می‌رسد، از ۱۰ تا پانزده سال پیش به امید استخدام در صداوسیما همه شرایط سخت کار در باشگاه خبرنگاران جوان را با حداقل حقوق و بدون دریافت بیمه پذیرفته‌ بودند.

خبرنگاران یاد شده که سال‌ها بدون قرارداد در استخدام باشگاه خبرنگاران مشغول کار بوده‌اند، تا پایان مهر ماه جاری فرصت دارند قرارداد ۱۴ الی ۱۵ بندی که کارفرمای جدید به آنها ارایه داده را امضا کنند در غیر این‌صورت امکان ادامه همکاری و دریافت مطالبات معوقه برایشان وجود ندارد.

این خبرنگاران جوان در طول سال‌ها خدمت در باشگاه خبرنگاران از دریافت حقوق قانونی کار محروم بوده‌اند. در عین حال حق بیمه شماری از آنها تا سال پیش پرداخت نشده و شماری نیز به صورت خویش‌کارفرما حق بیمه‌ خود را به تامین اجتماعی پرداخت کرده‌اند.

این خبرنگاران اظهار داشتند: مدتی‌ست به دلیل مخالفت ما با امضای قرارداد با کارفرمای تازه از طرف عوامل کارفرمای جدید تحت فشار قرار گرفته‌ایم و آنها نیز با گرو نگه داشتن حقوق شهریور ماه، ما را تهدید به اخراج کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان یکی از رسانه‌های خبری منتسب به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی است.