ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 09.10.2020, 11:06

مراسم تشییع شجریان در تهران برگزار شد؛ خاکسپاری در کنار فردوسی


بی بی سی: مراسم تشییع محمدرضا شجریان صبح جمعه در گورستان بهشت زهرای تهران برگزار شد و سپس پیکر او برای خاکسپاری کنار آرامگاه فردوسی در پروازی از فرودگاه مهرآباد تهران به مشهد برده شد.

به جز خانواده شجریان و نزدیکانشان، شماری از هنرمندان ایرانی، دوستداران محمدرضا شجریان و همچنین چند مقام دولتی در مراسم حضور داشتند.

عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از جمله مقام‌های حاضر در مراسم بود.

حضور وزیر ارشاد، که مسئولیت سانسور آثار فرهنگی و هنری را در ایران دارد، و پیام‌های تسلیت مقام‌هایی چون حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در حالی است که در دهه اخیر شجریان اجازه برگزاری کنسرت در ایران نداشت.

محمدرضا شجریان، خواننده سرشناس آواز دستگاهی ایرانی، روز پنجشنبه در ۸۰ سالگی در تهران درگذشت.

حدود ساعت ۶ صبح جمعه (به وقت تهران) مراسم تشییع جنازه محمدرضا شجریان در گورستان بهشت زهرا در تهران برگزار شد.

حسین علیزاده، موسیقیدان و آهنگساز برجسته ایرانی و از نزدیکان محمدرضا شجریان در این مراسم گفت او “برای همیشه زنده خواهد ماند و فراموش نمی‌شود.”

همایون شجریان هم در این مراسم گفت مراسم خاکسپاری باشکوهی برای پدرش در مشهد برگزار خواهد شد که برای حفظ سلامتی شرکت‌کنندگان دستورالعمل‌های بهداشتی مهار کرونا در آن مراسم رعایت خواهد شد.

پس از مراسم تشییع در تهران، که محمود دعایی، سرپرست موسسه روزنامه اطلاعات در آن بر محمدرضا شجریان نماز میت خواند، جنازه او به فرودگاه مهرآباد تهران برده شد تا به مشهد برود.

محمدرضا شجریان مطابق وصیتش در کنار آرامگاه فردوسی، شاعر حماسه‌سرای ایرانی به خاک سپرده می‌شود.

صبح جمعه ده‌ها نفر از دوستداران محمدرضا شجریان هم بدون آن که برنامه‌ای عمومی اعلام شده باشد برای سوگواری به بهشت زهرا رفتند.

این جمعیت اجازه حضور در سالن محل برگزاری نماز میت را پیدا نکرد.

همایون شجریان، فرزند محمدرضا شجریان، در سخنان کوتاهی برای جمعیت گفت برای برگزاری مراسم تشییع جنازه پدرش در مشهد با حضور عموم به خانواده شجریان قول همکاری داده شده است.

او درباره پدرش گفت که افرادی مانند او “وقتی به دنیا می‌آیند پیامی با خود می‌آورند، خوشا به حال کسانی که این پیام را دریافت می‌کنند.”

همایون شجریان تاکید کرد که مراسم خاکسپاری در مشهد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهار کرونا انجام خواهد شد.