ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 15.09.2020, 21:05

اطلاعیه خانواده هوشمند علی پور


جهت افکار عموم: حکم اعدام هوشمند علیپور لغو شد.

ما از طرف خانواده هوشمند علی پور به اطلاع همه مردم آزادیخواه در ایران و خارج می‌رسانیم که با توجه به صدور حکم اعدام که برای فرزندمان #هوشمندعلیپور در تاریخ ۸ دیماه ۱۳۹۸ در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج صادر شده بود در دیوان عالی کشور منتفی و از روی‌ پرونده هوشمند برداشته شد.

روز سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ وکلای هوشمند به خانواده اعلام کردند که از سوی دادگاه انقلاب سنندج به آنها ابلاغ شده است که حکم اعدام هوشمند لغو شده است.

آقای جوانمردی وکیل هوشمند با حضور در دادگاه شعبه دوم انقلاب سنندج و مشاهده حکم دیوان عالی روی‌ پرونده در خصوص لغو حکم اعدام هوشمند، آنرا به اطلاع خانواده اش رساند. دادگاه بعدی هوشمند قرار است تا چند روز دیگر یعنی در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ در شعبه دوم دادگاه انقلاب شهر سنندج برگزار شود.

هوشمند در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ دستگیر و با اتهام اقدام به درگیری مسلحانه متهم شد آنهم در شرایطی که هیچ سند و مدرکی دال بر دست داشتن فرزندمان در این اقدام وجود نداشته است و تنها با استناد به اعترافاتی که از هوشمند گرفته بودند، حکم اعدام صادر کردند. ما از همان زمان دستگیری و اتهاماتی که بر روی‌پرونده و به هوشمند نسبت داده شده بود به اعتراض به این حکم و نگرانی از صدور مجازات اعدام هوشمند، با تماس با ارگان‌های حقوق بشری، سازمانها و کمیته های حقوق بشری و مخالف اعدام و پیگیری و تماس با وزارت برخی کشورهای خارجه ، مقامات دولت‌ها، مسوولان برخی از کمیسیونهای حقوق بشری در اروپا و کانادا ، نگرانی خودمان را از اتهامات و صدور احکام ناعادلانه برای هوشمند به اطلاع آنان رساندیم که فرزند ما را بیگناه و بدون دسترسی به یک روند دادرسی عادلانه میخواهند با حکم اعدام روبه رو کنند در حالیکه در هیچ قتل یا جرم و جنایتی دست نداشته است و کاملا بیگناه است.

ما خانواده هوشمند از تمامی انسان‌های شریف و آزادیخواه که در مخالفت با حکم اعدام فرزند عزیزمان ، هوشمند علی پور در کنار ما بودند و برای نجات جانش تلاش‌های زیادی انجام دادند نهایت تشکر را داریم و دست تک تک همه شما مخالفین اعدام را به گرمی می فشاریم که ثابت کردید جان هوشمند مساله هریک از شماست.

ما همچنان به حمایت همه شما آزادیخواهان نیاز داریم تا آزادی بی قید و شرط هوشمند از زندان همصدا برای آزادی و بازگشت به آغوش خانواده در کنار ما باشید و از هوشمند و خانواده‌اش حمایت نمایید.

با تشکر فراوان از همه شما که صدای ما را شنیدید.

خانواده هوشمند علی پور
سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹- ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰