ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 15.09.2020, 20:36

ترامپ: بعد از انتخابات به توافق بسیار خوبی با ایران خواهیم رسید


دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، بار دیگر با اشاره به شرایط وخیم اقتصادی ایران، تاکید کرد که در صورت توافق با ایران، شرایط در آن کشور به سرعت بهبود خواهد یافت.

ترامپ روز سه‌شنبه ۲۵ شهریور و در جریان دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: «من بر این باورم که ایران می‌خواهد توافق کند و آن‌ها روزگار سختی دارند. تولید ناخالص داخلی آن‌ها به خاطر تحریم‌ها و همه موارد دیگر ۲۷ درصد پایین آمده است. این خواسته من نیست.‌ من می‌خواهم ایران کشوری بزرگ باشد و این به نظرم بسیار عالی خواهد بود.»

رئیس جمهوری ایالات متحده با اشاره به این که ایران، چین، و روسیه بیش از هرچیز خواهان پیروزی جو بایدن در انتخابات هستند، گفت: «من به همه آن‌ها گفتم تا بعد از انتخابات صبر کنید. ولی بعد از انتخابات، توافق بهتری خواهیم کرد. ... ولی در مورد ایران، آن‌ها باید تا بعد از انتخابات صبر کنند؛ چرا که صادقانه بگویم اگر بایدن پیروز شود، آن‌ها توافق خیلی بهتری خواهند داشت. اما من هم با آن‌ها توافق خوبی خواهم کرد. من با آنها توافقی می‌کنم که برای آنها بسیار خوب باشد. ما از هر راه ممکن ... به آن‌ها کمک خواهیم کرد و ایران بسیار خرسند خواهد شد و خیلی سریع هم ثروتمند می‌شود. اما به نظرم آن‌ها تا پس از انتخابات باید صبر کنند.»

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، نیز در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کنید اسرائیل منزوی است یا نه، گفت: «به نظرم کسانی که در این میان منزوی شده‌اند، مستبدان حاکم در تهران هستند، و دلیل آن، فشاری است که پرزیدنت ترامپ به آن‌ها وارد کرده و مقاومتی که او در برابر آن توافق [هسته‌ای] بد با ایران انجام داده است. آن‌‌ها [مستبدان حاکم بر تهران] زیر فشار هستند.»