ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 14.09.2020, 8:44

برنامه نامزد حزب دمکرات آمریکا برای ایران


جو بایدن، نامزد حزب دمکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، مدعی‌شده اگر رئيس‌جمهور شود آن‌چنان فشار بیاورد که ایران درباره پرونده‌های حقوق‌بشری پاسخ‌ بدهد- او پرونده‌های «نوید افکاری» و «نسرین ستوده» را مثال زده.

او افزوده اگر رئیس‌جمهور شود و ایران هم اجرای همه تعهدهای برجامی‌اش را از سر بگیرد، آمریکا به برجام برمی‌گردد تا گفت‌وگوها را برای توافق بهتر آغاز کند.

بایدن افزوده اگر ایران دنبال جدال باشد او آماده است از منافع و نظامیان آمریکا دفاع کند و اگر ایران اهل گفت‌وگو باشد، او هم به گفت‌وگو رو می‌کند.

نامزد دمکرات‌ها مدعی‌شده اگر پیروز شود؛ به‌ترتیب این کارها را پیش می‌گیرد؛ “پیش‌گیری از رسیدن ایران به سلاح‌هسته‌ای و رفع نگرانی‌هایی چون؛ زندانیان آمریکایی در ایران؛ پرونده حقوق‌بشری ایران؛ سیاست‌منطقه‌ای و موشکی ایران و جنگ یمن” از “راه گفت‌وگو و تحریم‌های هدفمند”ی که “البته به برنامه مبارزه با کرونا آسیبی نزند.”

بایدن ادعا کرده دولت او از اسراییل و متحدان منطقه‌ای آمریکا دفاع و حمایت می‌کند.

بایدن به سیاست دونالد ترامپ در برابر ایران تاخته و گفته؛ ترامپ وعده داده‌بود به توافق تازه‌ای برای مهار سیاست‌هسته‌ای و منطقه‌ای برسد که نرسید؛ حالا ایران بیش‌از آغاز ریاست‌جمهوری ترامپ به بمب هسته‌ای نزدیک شده و ترامپ هم نتوانسته متحدان آمریکا را با خواسته تمدید تحریم تسلیحاتی همراه کند.

بایدن این حرف‌ها را در وب‌سایت شبکه سی‌ان‌ان نوشته