ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 12.09.2020, 18:39

نامه دبیر امور بین‌الملل در شورای مدیریت گذار به مقام‌های آلمان درباره اعدام نوید افکاری


نامه دبیر امور بین‌الملل در شورای مدیریت گذار به وزیر خارجه آلمان و نماینده حقوق بشر در این وزارتخانه

این کار (اعدام نوید افکاری) قوه قضائیه ایران قتل عمدی است، آمرین و عاملین ‌قتل بایستی تعقیب و محاکمه شوند

از طرف شورای مدیریت گذار هم اکنون نامه ای به وزیر خارجه المان و نماینده حقوق بشر دولت در این وزارتخانه نوشته و از ایشان خواسته شد که سفیر جمهوری اسلامی را به وزارت خارجه فراخوانده و اعتراض رسمی دولت المان نسبت به قتل این ورزشکار بی گناه را اعلان و از دولت ایران پاسخ رسمی در این مورد ‌بخواهد که چرا نوید افکاری را که در مورد درخواست استیناف او هنوز تصمیمی گرفته نشده بوده اعدام کرده‌اند. این کار قوه قضائیه ایران قتل عمدی است، آمرین و عاملین ‌قتل بایستی تعقیب و محاکمه شوند.

شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
مهران براتی
دبیر امور بین‌الملل در شورای مدیریت گذار

***

مسئول حقوق بشر وزارت خارجه آلمان اعدام نوید افکاری را محکوم کرد

خانم بربل کوفلر، مسئول حقوق بشر در وزارت خارجه آلمان، از اعدام نوید افکاری عمیقا ابراز تاسف کرد و در توئیتی نوشت: «این قابل قبول نیست که تمامی اصول  قانونی و حقوقی را نادیده می‌گیرند؛ تنها برای خاموش کردن صداهایی که دوست ندارند. دو برادر نوید که هنوز در زندان هستند، حالا به ابراز همبستگی ما نیاز دارند.»

Bärbel Kofler, MdB
@BaerbelKofler
Zutiefst bestürzt über die Hinrichtung in #Iran von #NavidAfkari . Es ist nicht hinnehmbar, dass rechtsstaatliche Grundsätze ignoriert werden, nur um unliebsame Stimmen zum Schweigen zu bringen. Navids zwei Brüder, noch in Haft, brauchen jetzt unsere Solidarität!