ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 10.09.2020, 8:12

جدیدترین آمار کرونا در جهان


| ۲۸ میلیون نفر تاکنون مبتلا شده‌اند | رتبه ایران در جدول کرونایی‌ها

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۸ میلیون و ۲۵ هزار و ۱۸۱ نفر رسیده و مرگ ۹۰۸ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری تأیید شده است.
به گزارش ایسنا، بنابر تازه‌ترین آمارها ۲۰ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۳۸۵ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.
روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
در میان هفت میلیون و ۱۳ هزار و ۷۹۶ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۹۵۳ هزار و ۲۵۸ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۰ هزار و ۵۳۸ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.
همچنین از ۲۰ میلیون و ۱۱ هزار و ۳۸۵  پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۲۰ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۳۸۵ نفر معادل ۹۶ درصد از موارد بهبود یافته و ۹۰۸ هزار نفر معادل چهار درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.
آمریکا با بیش از ۶.۵ میلیون مبتلا و نزدیک به ۲۰۰ هزار قربانی تاکنون، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
براساس تازه‌ترین آمارها در حال حاضر در هند و برزیل نیز شمار مبتلایان به این بیماری از چهار میلیون نفر فراتر رفته و این دو کشور پس از آمریکا با آماری چشمگیر، به لحاظ موارد ابتلا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در جهان دارند.
همچنین در حال حاضر ایالات متحده، برزیل، هند، مکزیک و انگلیس، پنج کشور اول دنیا از نظر بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ هستند.
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (پنج شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا شش میلیون و ۵۴۹ هزار و ۴۷۵ مبتلا، ۱۹۵ هزار و ۲۳۹ قربانی
۲. هند چهار میلیون و ۴۶۵ هزار و ۸۶۳ مبتلا، ۷۵ هزار و ۹۱ قربانی
۳. برزیل چهار میلیون و ۱۹۹ هزار و ۳۳۲ مبتلا، ۱۲۸ هزار و ۶۵۳ قربانی
۴. روسیه یک میلیون و ۴۱ هزار و ۷ مبتلا، ۱۸ هزار و ۱۳۵ قربانی
۵. پرو ۷۰۲ هزار و ۷۷۶ مبتلا، ۳۰ هزار و ۲۳۶ قربانی
۶. کلمبیا ۶۸۶ هزار و ۸۵۶ مبتلا، ۲۲ هزار و ۵۳ قربانی
۷. مکزیک ۶۴۷ هزار و ۵۰۷ مبتلا، ۶۹ هزار و ۹۵ قربانی
۸. آفریقای جنوبی ۶۴۲ هزار و ۴۳۱ مبتلا، ۱۵ هزار و ۱۶۸ قربانی
۹. اسپانیا ۵۴۳ هزار و ۳۷۹ مبتلا، ۲۹ هزار و ۶۲۸ قربانی
۱۰.آرژانتین ۵۱۲ هزار و ۲۹۳ مبتلا، ۱۰ هزار و ۶۵۸ قربانی

پس از آن کشورهای شیلی با ۴۲۷ هزار و ۲۷ مبتلا، ایران با ۳۹۳ هزار و ۴۲۵ مبتلا، انگلیس با ۳۵۵ هزار و ۲۱۹ مبتلا، فرانسه با ۳۴۴ هزار و ۱۰۱ مبتلا، بنگلادش با ۳۳۱ هزار و ۷۸ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۲۳ هزار و ۱۲ مبتلا، پاکستان با ۲۹۹ هزار و ۸۵۵ مبتلا، ترکیه با ۲۸۴ هزار و ۹۴۳ مبتلا، ایتالیا با ۲۸۱ هزار و ۵۸۳ مبتلا، عراق با ۲۷۳ هزار و ۸۲۱ مبتلا، آلمان با ۲۵۶ هزار و ۳۴۹ مبتلا، فیلیپین با ۲۴۵ هزار و ۱۴۳ مبتلا، اندونزی با ۲۰۳ هزار و ۳۴۲ مبتلا، اوکراین با ۱۴۳ هزار و ۳۰ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۱۴۱ هزار و ۹۷ مبتلا، کانادا با ۱۳۴ هزار و ۲۹۴ مبتلا، بولیوی با ۱۲۳ هزار و ۳۴۵ مبتلا، قطر با ۱۲۰ هزار و ۸۴۶ مبتلا، اکوادور با ۱۱۲ هزار و ۱۶۶ مبتلا، قزاقستان با ۱۰۶ هزار و ۵۸۴ مبتلا، جمهوری دومینکن با ۱۰۰ هزار و ۹۳۷ مبتلا و مصر با ۱۰۰ هزار و ۴۰۳ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.