ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 07.09.2020, 9:57

تأیید دو سال حبس برای تهیه‌کننده‌ای که از جشنواره تئاتر کناره گرفته بود


مسعود حکم‌آبادی، تهیه‌کننده تئاتر در مشهد، با انتشار تصویری از زندان مشهد در صفحه اینستاگرامش، از قطعی شدن اجرای حکم دو سال حبس خود خبر داد.

او بهمن ماه گذشته در اعتراض به شلیک موشک سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی، جشنواره تئاتر فجر را تحریم کرد.

دادگاهی در مشهد مسعود حکم‌آبادی را به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی به سه سال حبس محکوم کرد.

وی در پستی اینستاگرامی اتهامات منتسب به خود را رد کرده و نوشته است: «همه ما در کشور عزیزمان بالقوه مجرم هستیم، حالا باید ببینیم چه وقتی و چه کسی تصمیم می‌گیرد این ماجرا را بالفعل جلوه کند.»

Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an

. این تصویری که می‌بینید خانه جدید من است. جایی که برای ۲سال [شاید کم‌تر، شاید هم بیشتر] باید در آن سر کنم، بین کلی آدم دزد و معتاد و قاتل که احتمالاً وقتی دم‌خورشان شوم بفهمم شاید انسان‌های شریفی هم باشند . حالا که رفتنم توی چهاردیواری زندان قطعی شده شاید زیاد مهم نباشد که ماجرای «انصراف از جشنواره فجر» چقدر در این زندان و حکم دخیل بوده و هست، اما همین‌قدر بگویم من نه به امام خمینی(ره) توهینی کردم، نه فعالیتی علیه نظام داشتم . دم رفتن از منِ زندانیِ کمترین یک چیزی بشنوید؛ اینکه همه ما توی کشور عزیزمان بالقوه مجرم هستیم، حالا باید ببینیم چه وقتی و چه کسی [دقت کنید دارم درباره یک «نفر» صحبت می‌کنم، نه نهاد و اداره و سازمان] تصمیم می‌گیرد این ماجرا را بالفعل جلوه کند. . یعنی چی؟ یعنی ممکن است یک روزی همین شما به جرم «خواندن پست یک آدم زندانی» محاکمه شوید، منتهی چون جرمی با عنوان «خواندن پست یک آدم زندانی» وجود ندارد، با تبدیل اتهام مواجه شده و یک دفعه می‌بینید باید مثلاً برای «تشویش اذهان عمومی» دادگاهی شوید! گرفتید که چی گفتم؟ . شب بخیر و موفق باشید ✋ شانزدهم شهریورماه نود و نُه

Ein Beitrag geteilt von MaSo0d HoKmAbAd!‌ (@masood.hokmabadi) am