ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 11.08.2020, 21:31

سازمان جهانی بهداشت: روند تولید واکسن کرونا در روسیه را پیگیری‌ می‌کنیم


خبرگزاری آناتولی: طارق یاسرویچ، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت طی اظهاراتی در مقر این سازمان در ژنو به خبرنگاران حاضر در رابطه با روند تولید واکسن کرونا در روسیه گفت: این روند را از نزدیک پی‌گیری می‌کنیم. برای تایید هر نوع واکسن از سوی سازمان باید تمامی داده‌های بررسی شود. با مقامات بهداشتی روسیه در زمینه دریافت اطلاعات بیشتر در تماس هستیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار آناتولی در این زمینه گفت: برای توسعه و تسریع روند تولید دارو واکسن جهت مقابله با شیوع این ویروس باید به طور جدی سرمایه‌گذاری انجام گیرد. اما بدین معنی نیست که برای تسریع آن فرآیند امنیت نادیده گرفته شود.

ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه صبح امروز اعلام کرد که این کشور نخستین واکسن کرونا را تایید کرده است.

بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت این واکسن جزو ۲۶ واکسنی است که در مرحله بالینی قرار دارد. برای استفاده گسترده از یک واکسن، نخست باید در سه مرحله بر روی انسان‌ها آزمایش شود.

در مرحله نخست بر روی شمار کمی داوطلب سالم آزمایش شده و عوارض احتمالی آن ثبت می‌شود. در مرحله دوم بر روی بیش از ۱۰۰ داوطلب صورت می‌گیرد. در مرحله نهایی نیز باید این روند بر روی چند هزار نفر تکرار شود. این روند ممکن است ماه‌‌ها و شاید سال‌ها به طول انجامد.