ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 10.08.2020, 10:48

امتداد: ۱۲ زندانی در اوین کرونا گرفته‌اند- هفت‌نفرشان زندانیان سیاسی‌‌اند


امتداد-گروه خبر: انتشار اخباری مبنی بر ابتلای ۱۲ زندانی مستقر در اندرزگاه ۸ زندان اوین به بیماری کرونا باعث ایجاد نگرانی بین خانواده‌ها و فعالان مدنی شده است. در بین این ۱۲ زندانی، اسامی برخی زندانیان سیاسی و یک چهره سرشناس اقتصادی نیز مشاهده می‌شود.

اسماعیل عبدی، امیرسالار داوودی، مجید آذرپی، جعفر عظیم‌زاده، محسن قنبری و محمد علی مصیب‌زاده زندانیان سیاسی هستند که هم‌اکنون در بیمارستان ۴۸ تخت‌خوابی داخل زندان اوین بستری شده‌اند. فریدون احمدی نماینده زنجان و طارم که به اتهام فساد اقتصادی به ۶۱ ماه زندان محکوم شده است نیز به دلیل احتمال بالای ابتلا به کرونا و داشتن علائم در بیمارستان اوین به سر می‌برد.

حامد حمزه‌وی، فرشاد کاووسی، رضا کیانیان‌مهر و سعید شریفی دیگر زندانیان مالی بستری در بیمارستان اوین هستند.

بر اساس اخبار رسیده، نفر دوازدهم این فهرست علی دیواندری مدیرعامل سابق بانک ملت و بانک پارسیان است که تا ساعت ۱۲ شب گذشته کنار سایرین در بیمارستان اوین بستری بوده که به علت شدت علائم بیماری به صورت اورژانسی به یکی از بیمارستانهای تهران اعزام شده است.

بخشی وضعیت پیش آمده به پنهانکاری مسئولان زندان اوین باز می‌گردد. بر اساس اظهارات یکی از این زندانیان، هفته پیش تست کرونای آنها مثبت شده اما مسئولان زندان از بیان این مطلب امتناع کردند و پس از یک هفته که نشانه‌ها و علائم بیماری حادتر شده این موضوع را اعلام کرده و تست دوم را اخذ کردند و این زندانیان را به بیمارستان زندان منتقل کردند و اکنون در انتظار دریافت پاسخ تست دوم هستند. آنچه بدیهی است همه‌ی این دوازده نفر علایم بیماری کرونا را دارا هستند و از سوی دیگر به دلیل زیست جمعی زندانیان در شرایط زندان، اکنون زندان اوین به نقطه‌ای بحرانی درباره بیماری کرونا تبدیل شده است.