ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 01.08.2020, 20:48

آمار بستری جوانان و نوجوانان مبتلا به کرونا در البرز نگران کننده است


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مردم حتماً باید در زمان خروج از منزل به اصل رعایت فاصله اجتماعی توجه داشته باشند و در تجمعات بیشتر از پنج نفر حضور پیدا نکنند.

کیومرث پوررستمی روز شنبه ۱۱ مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز اظهار کرد: متاسفانه البرز همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و تعداد بیماران قطعی و بستری شده در مراکز درمانی استان در مقایسه با موج اول به مراتب بیشتر شده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در موج اول اغلب کسانی که با کرونا درگیر می‌شدند افراد مسن و دارای بیماری زمنیه‌ای بودند ولی حالا بسیاری از تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران جوان و نوجوان اشغال شده که این جای نگرانی دارد.

وی توضیح داد: از شهروندان درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان هم که شده اهمیت استفاده از ماسک در فضاهای عمومی را جدی بگیرند چون هیچ راهی به جز این قابلیت پیشگیری موثر از شیوع این ویروس را ندارد.

وی افزود: در شرایط فعلی تنها مکانی که نیاز به استفاده از ماسک ندارد منزل است آن هم در صورتی که در خانه فرد مشکوک یا مبتلا به کرونا نداشته باشیم.

این مسئول اضافه کرد: مردم حتماً باید در زمان خروج از منزل به اصل رعایت فاصله اجتماعی توجه داشته باشند و در تجمعات بیشتر از پنج نفر حضور پیدا نکنند.

وی با اشاره به گلایه شهروندان در خصوص کمبود ماسک تصریح کرد: تامین ماسک برای کادر بهداشت و درمان به واسطه اینکه مستقیما در محیط آلوده رفت و آمد دارند و مدام با بیماران کرونایی در ارتباط هستند در اولویت است.

پوررستمی تاکید کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی به واسطه وطیفه خود در زمینه تامین دارو و خدمات رسانی به بیماران فشار سنگینی را متحمل است به همین دلیل از ادارات دولتی درخواست می شود برای دریافت ماسک مورد نیاز خود با این دانشکاه مکاتبه نداشته باشند چون این کار به عهده سازمان صمت استان گذاشته شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در حال بررسی کیفیت نوعی پارچه چند بار مصرف هستیم تا با معرفی آن مردم بتوانند نسبت به خریداری آن اقدام و در منزل ماسک مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ظرفیت تولید ماسک در استان نیز به زودی افزایش می یابد و با توزیع آن در داروخانه ها شاهد شکستن انحصار آن خواهیم بود.