ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 29.07.2020, 22:50

بیش از ۷۰ میلیون ایرانی در وضعیت قرمز و هشدار کرونایی


یورونیوز: ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران می‌گوید ۱۵ استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و ۱۱ استان دیگر در وضعیت هشدار هستند.

آقای حریرچی چهارشنبه شب ۸ مرداد در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اوضاع بغرنج شیوع بیماری کرونا در ایران اظهار داشت: «در حال حاضر ۲۶ استان کشور یعنی جمعیتی بیش از ۷۲ میلیون نفر در وضعیت قرمز و هشدار هستند.»

این معاون وزیر بهداشت همچنین در ادامه تاکید کرد ۵ استان نیز وضعیت زرد دارند که حدود ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان ایرانی در آن مناطق زندگی می‌کنند.

استان‌هایی که در وضعیت قرمز جای دارند

طبق اعلام وزارت بهداشت ایران استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان ۱۱ استانی هستند که در وضعیت قرمز گزارش شده‌اند.
استان‌هایی که در آنها وضعیت هشدار اعلام شده است

همچنین مسئولان وزارت بهداشت ایران می‌گویند تا روز ۸ مرداد،استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم نیز در وضعیت هشدار به سر می‌برند.

از سوی دیگر با وجود مخالفت‌های وزارت بهداشت با برگزاری محدود و کنترل شده مراسم عزاداری محرم، حسن روحانی روز چهارشنبه بار دیگر تاکید کرد این مراسم حتما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

همچنین رسانه‌های ایران چهارشنبه شب از بستری شدن علی لاریجانی، رئيس پیشین مجلس و عضو کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیمارستان خبر دادند. آقای لاریجانی که پیشتر یک بار به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده بود، ظاهرا بار دیگر اسیر ویروس کرونا شده و شدت بیماری سبب شده او راهی بیمارستان شود.

این وضعیت در حالی است که تعداد جان‌باختگان در اثر ویروس کرونا در ایران رشد نگران‌کننده‌ای دارد. طبق اعلام آمار رسمی وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته با فوت ۱۹۶ نفر دیگر، مجموع شمار جان‌باختگان ناشی از این بیماری در ایران به ۱۶ هزار و ۳۴۳ نفر رسید.

این در حالیست که به گفته سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، ۴۰۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و در بخش آی‌سی‌یو بستری و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.