ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 29.07.2020, 21:33

درخواست عضو ستاد کرونا برای تعویق یا برگزاری کنکور در فضای باز


عضو کمیته کشوری ستاد مقابله با کرونا ضمن درخواست برای تعویق یکماهه برگزاری کنکور سراسری گفت: در غیر این صورت بهتر است کنکور با رعایت فاصله فیزیکی در محیط باز برگزار شود.

به گزارش ایسنا، دکتر مینو محرز در خصوص برگزاری کنکورهای سراسری گفت: به عنوان یک متخصص عفونی در حال حاضر که اوج بیماری کرونا در بسیاری از استان‌ها به ویژه تهران وجود دارد و با توجه به تغییر ماهیت بیماری کووید۱۹ و جهشی که پیدا کرده و قدرت سرایت آن افزایش چشمگیری یافته است، باید اعلام کنم که از هر گونه تجمع باید جلوگیری شود.

وی افزود: کنکور حدود دو ساعت زمان می برد و افراد در محیطی بسته باید بنشینند این در حالیست که اعلام می شود در محیط های بسته حتی با استفاده از ماسک امکان سرایت بیماری وجود دارد. قطعا در چنین شرایطی اگر نمی شود کنکور را به عقب بیندازند جای طرح این پرسش وجود دارد که آیا سالن های کافی دارند که با رعایت فاصله فیزیکی و تهویه مناسب بتوان این آزمون را برگزار کرد؟ اما در چنین شرایطی هم خیلی ریسک است.

وی ادامه داد: ما نمی خواهیم به جوانان کوچکترین آسیبی وارد شود اما اگر خدای نکرده این بیماری در این آزمون اپیدمی شود، چه اتفاقی می افتد. میلیون ها نفر درگیر می شوند؛ چرا که این افراد به خانه می آیند و چندین نفر از اعضای خانواده را درگیر می کنند.

محرز تاکید کرد: درخواست من این است که این آزمون یک ماه دیگر به عقب انداخته شود یا با رعایت فاصله فیزیکی در محیط باز برگزار شود.

در این میان ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت گفته است: امکان به تعویق انداختن کنکور وجود ندارد. چون ممکن است در شهریور و پاییز وضعیت بدتر از الان باشد. ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش کشور هم در گفتگویی از فشارها برای تعویق کنکور انتقاد کرد و گفته که این فشارها برنامه‌ریزی‌شده است.

حالا باید دید مسئولان برای برگزاری کنکور درنهایت چه تصمیمی می‌گیرند. تصمیمی که در آن سلامت داوطلبان باید در اولویت اول باشد. چراکه کرونا با هیچ کس شوخی ندارد.