ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 29.07.2020, 17:49

ترامپ از کاهش محبوبیت خود ناخشنود است


دویچه وله: دونالد ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید در غروب سه‌شنبه ۲۸ ژوئیه، از کاهش محبوبیت خود نزد شهروندان آمریکا ابراز ناخرسندی کرد. او در این کنفرانس از جمله خود را با دکتر آنتونی فاوچی، مشاور کاخ سفید و عضو کارگروه مقابله با کرونا مقایسه کرده و از اینکه فاوچی از محبوبیت بیشتری نسبت به خود او برخوردار است، ابراز نارضایتی کرده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ ظرف هفته‌های گذشته بارها تلاش کرده بود از اعتبار و حیثیت فاوچی در انظار عمومی بکاهد و نسبت به باورپذیری سخنان او ابراز تردید کرده بود. گفته می‌شود که عملکرد دولت ترامپ در عرصه مقابله با کرونا باعث کاهش شمار هواداران او در آمریکا شده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برگزار می‌شود. نظرسنجی‌های صورت گرفته حکایت از فاصله هشت درصدی ترامپ از جو بایدن، رقیب انتخاباتی او از حزب دموکرات دارد.

سیاست دولت ترامپ در عرصه مقابله با ویروس کرونا موج گسترده‌ای از انتقاد را در پی داشته  است. ترامپ پس از هفته‌ها مقاومت، هفته گذشته برای نخستین بار به مردم آمریکا توصیه کرده بود که برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس از ماسک استفاده کنند.

ترامپ حتی گفته بود که استفاده از ماسک یک اقدام “وطن‌پرستانه” است. حال آنکه خود او بارها پیش از آن استفاده از ماسک را نشانه ضعف دانسته و به سخره گرفته بود.

از سوی دیگر، ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی روز ۲۸ ژوئیه خود بار دیگر از تاثیر داروی هیدروکسی‌کلروکین بر بیماران مبتلا به کووید-۱۹ دفاع کرد.

این در حالی است که بنا به تشخیص پزشکان این داروی ضد مالاریا نه  تنها تاثیر تعیین کننده‌ای در درمان بیماری یاد شده ندارد، بلکه حتی می‌تواند برای بیماران عوارض جانبی شدیدی در پی داشته باشد.

به‌رغم تردید پزشکان و کارشناسان، ترامپ بار دیگر گفت: «خیلی از پزشکان این دارو را بسیار موثر تشخیص داده‌اند.»

پس از آنکه، خبرنگار شبکه خبری “سی‌ان‌ان” درباره تردید کارشناسان نسبت به تاثیر این دارو پرسیده بود، ترامپ کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید را نیمه تمام رها کرد.

حدود چهار میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در آمریکا مبتلا به ویروس کرونا شده و بیش از ۱۵۱ هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

بر اساس آمار روز سه‌شنبه ۲۸ ژوئیه که از سوی دانشگاه جانز هاپکینز منتشر شده است، شمار قربانیان کرونا در طول ۲۴ ساعت ۱۵۹۲ نفر افزایش یافته است. این بالاترین میزان فوتی کرونایی در یک روز، از اواسط ماه مه تا به کنون است.