ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 26.07.2020, 21:10

سازمان ملل: هزاران عضو طالبان پاکستان در افغانستان حضور دارند


خبرگزاری آناتولی: تیم پشتیبانی تحلیلی و نظارت تحریم‌های سازمان ملل متحد اعلام کرد: “هزاران عضو طالبان پاکستان در افغانستان حضور داشته و بیش از ۶۵۰۰ عضو جنبش تحریک طالبان پاکستان در داخل مرزهای افغانستان پنهان شده‌اند”.

براساس این گزارش،‌ “آن‌ها علی‌رغم درگیری با نظامیان آمریکایی و نیروهای ناتو و پلیس و ارتش افغانستان به گروه طالبان این کشور و شاخه خراسان داعش نیز ضربات سنگینی وارده کرده‌اند”.

در این گزارش به حضور حدود ۲ هزار و ۲۰۰ عضو داعش در افغانستان اشاره شده و آمده است: “در این اواخر ابو قتیبه و ابو هاجر العراقی دو تن از فرماندهان ارشد داعش از خاور میانه به این کشور سفر کرده‌اند. با وجودی که ضربات سنگینی به گروه تروریستی داعش در منطقه وارد شده٬ اما هنوز خطر انجام حملات بزرگ تروریستی توسط این گروه در مناطق مختلف افغانستان از جمله کابل پایتخت این کشور وجود دارد”.

در این گزارش همچنین ضمن اشاره به توافق‌نامه صلح میان آمریکا و طالبان در فوریه امسال تاکید شده است: “شاخه خراسان داعش در افغانستان تلاش دارد تا بخشی از اعضای طالبان را که از این توافق‌نامه حمایت نمی کنند٬ جذب کند”.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که طرف‌های درگیر در افغانستان برای آغاز مذاکرات بین الافغانی بیشتر از هر زمان دیگر نزدیکتر هستند و این گام نخست برای آغاز روند صلح در این کشور است. اقدام بعدی نقطه پایان به جنگ چهل ساله در افغانستان و برقراری ثبات خواهد بود.