ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 26.07.2020, 12:57

بازی امنیتی برای جلوگیری از تماس نرگس محمدی با فرزنداش


نرگس محمدی:ای عزیزترین هایم .... با صدای رسا عدالت خواهی کنیم.

از ٣ دی پارسال كه با ضرب و شتم بی رحمانه شبانه به زندان زنجان فرستاده شدم یقین داشتم كه شرایط تحمل حبس دشوارتر خواهد شد.مطالباتم را ازطریق مكاتبات با نیروهای امنیتی و قضایی زنجان و تهران شروع كردم. اولین آن شرایط تلفن با فرزندانم بود كه هیچگاه پاسخی به من داده نشد. از تاریخ ٩٨/١١/١٦ مقامات قضایی و امنیتی بازدیدی از زندان داشتند، ازمدیركل دادگستری تقاضای صحبت با علی و كیانا را نمودم گفتند علی برای تو كلیپی بیرون داده كه در رسانه ها است به خانواده ات بگو هرچه موضوع تو رسانه ای كنند وضعیت تو بدتر خواهد شد و دست ما هم بسته میشود در ملاقات روز ١٥ اسفند با دادستان و مدیر كل زندان در خواست هایم از جمله كتاب،ملاقات با وكلایم و تلفن به كیانا و علی و شكایت علیه ماموران متعرض را كردم كه با برخورد تند و قهرآمیز دادستان مواجه شدم. وقتی استدلال هایم را گفتم دادستان به ماموران امنیتی دستور داد تا من را از اتاق بیرون كنند.

١٢ اردیبهشت امسال دادیار و منشی حفاظت و اطلاعات زندان به بند آمدند. دادیار توضیح داد كه كلیه پیگیری هایش منجر به این شده كه دادستان اجازه فقط یكبار نوبت تلفن با فرزندانت داده است ولی زمان تماس بعدی مشخص نیست مثلا شاید ٢ماه دیگر شاید هم دیگر تماسی نداشته باشی دادستان گفته بستگی به رفتار تو دارد،متوجه شدم كه تلفن علی و كیانا دست مایه اعمال فشار بر من و بچه هایم شده است پاسخ دادم كه من درخواستی مطابق قانون و حقوق شهروندی و انسانی دارم هفته ای یك نوبت در ساعت مشخص. توضیح دادم كه در شرایطی كه من ٥ سال فرزندانم را ندیده ام و از تلفن نیز محروم هستم بچه هایم نگران و دلتنگند ولی با شرایط طراحی شده علاوه بر دلتنگی انتظار و اضطراب هم به آنها تحمیل میشود. كودكان من بیش از ١٣سال سن ندارند و در غربت اند سزاوار نیست این چنین فشار روانی متحمل شوند. دادیار گفت دوباره با دادستان صحبت میكنم .همان روز مدیركل سازمان زندان ها را در بازدید از بند ملاقات كردم و درخواست تلفنم را مطرح نمودم كه هرگز مورد قبول مقامات قضایی و امنیتی نشد و ٢٤ اردیبهشت به صراحت اعلام شد كه دادستان با تلفن هفتگی شما با فرزندانتان موافقت نكرده است .

یادآوری میكنم ار تاریخ ٩٤/٤/٢٦ تا ٩٥/٤/٢٦ پس از یك سال محرومیت تلفن فرزندانم بالاخره دست به اعتصاب غذا زدم ١٥روز بعد از اعتصاب رئیس اجرای احكام اوین با حضور وكیل محترمم نامه دادستان را به من ابلاغ كردند آقای جعفری دولت آبادی دستور داده بودند دو هفته یكبار یك تلفن در سلول های انفرادی ٢٠٩ و در حضور نیروهای امنیتی با بچه های ٩ساله ام داشته باشم قاطعانه نپذیرفتم بالاخره بعد از ٤روز تلفن هفته ای یكبار در بند موافقت گردید.

در شرایط بسیار دشوار و هولناك ابتلا به كرونا در تبعیدگاه پر جفای زندان زنجان مطلع شدم پس از تظلم خواهی فرزندان بیگناهم و موج حمایت افکار عمومی یكی از مقامات قضایی زندان زنجان اظهار كرده كه من از تلفن با بچه هایم امتناع كردم.

این جمله همانند نمایش دروغ و توطئه آمیز و به دور از هر معیار اخلاقی برنامه تلویزیونی ٢٠:٣٠ حکومت است كه استبداد خود را برملا كرد.

من را به یاد واقع دیگری افتادم آبان ماه ٩٦- اردیبهشت و مهر ماه ٩٨ دادیار و ماموران اطلاعات در اوین به دیدارم آمدند و هر سه بار تعهد های عجیب و غریب در رابطه با مرخصی قانونی ام از من میخواستند كه به شدت توهین و تحقیر آمیز و توطئه آلود بود هر سه بار با درخواست های غیر قانونی و غیر انسانی شان مخالفت كردم آیا قوه قضاییه و وزارت اطلاعات میتواند بگوید ما میخواستیم به نرگس محمدی مرخصی بدهیم خودش قبول نكرد؟؟؟ به راستی اعمال فشار های طاقت فرسا و بعد دروغ و نیرنگ برای چیست؟برای شكستن یك زن زندانی محروم از تمام حقوق اولیه انسانی اش.

بدین ترتیب اعلام میكنم بی اعتنا به نیرنگ و خدعه ى عوام فریبی نهاد های بی مرام و بی اخلاق، قانون گریز امنیتی و قضایی به هیچ دستور نا مشروع و استبدادی و مرد سالار وقعی نمی نهم و سر تسلیم فرود نمی اورم و برای تحقق حقوق انسانی تلاش خواهم كرد حتی اگر دل و جانم را در آتش استبداد بسوزاند در پایان دختر و پسرم كه حسرت لحظه به لحظه زندگی من هستند و برای درد هجرانشان واژه ای برای توصیفش نمیابم طلب ببخشش میكنم و با یقین و اعتماد و به حق میگویم:ای عزیزترین هایم ایمان داشته باشید و با صدای رسا عدالت خواهی کنیم.

نرگس محمدی
زندان زنجان تیرماه ۹۹