ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 26.07.2020, 11:43

طغیان کرونا در ۴۰ کشور جهان


ایرنا - کرونا در حدود ۴۰ کشور جهان طغیان کرده است بطوریکه آمار مبتلایان به این ویروس دو برابر تعداد مشابه هفته پیش از آن در این کشورها بوده و این موضوع نشاندهنده اوجگیری بیماری جهانگیر کووید-۱۹در جای جای دنیا است.

به نوشته رویترز در روزهای گذشته حدود ۴۰ کشور افزایش روزانه بی‌سابقه مبتلایان به کرونا را گزارش کرده‌اند و آمارهای اعلام شده حدود دو برابر تعداد مشابه هفته پیش از آن بوده که نشاندهنده اوجگیری این بیماری جهانگیر در جای جای دنیا است.

افزایش مبتلایان نه تنها کشورهایی مانند آمریکا، برزیل و هند را که در صدر اخبار شیوع کرونا قرار دارند، درگیر کرده، بلکه در استرالیا، ژاپن، هنگ کنگ، بولیوی، سودان، اتیوپی، بلغارستان، ازبکستان و اسرائیل نیز این طغیان دیده می‌شود.

بسیاری از کشورها به خصوص آنهایی که محدودیت‌های اجتماعی را کاهش دادند بیش از یک ماه پس از ثبت موج اول با موج دوم ابتلا به کووید-۱۹ مواجه شده‌اند.

اطلاعات رویترز که بر اساس گزارش‌های رسمی تهیه شده نشاندهنده رشد مداوم تعداد کشورهایی است که در ماه گذشته رکوردشکنی تعداد مبتلایان به کرونا را ثبت کرده‌اند. در حالی که سه هفته پیش دست کم هفت کشور آمار اوجگیری ابتلا به کووید ۱۹ را گزارش دادند، دو هفته پیش این تعداد به ۱۳ کشور، هفته پیش به ۲۰ کشور و این هفته به ۳۷ کشور افزایش یافت.

رویترز به نقل از مقام‌ها و کارشناسان بهداشتی نوشت که تعداد اعلامی مبتلایان و جان باختگان کرونا به خصوص در کشورهایی که نظام خدمات بهداشتی ضعیفی دارند، کمتر از میزان واقعی است.

از زمستان گذشته و شیوع بیماری کووید در شهر ووهان چین تاکنون بیش از ۱۶ میلیون و ۲۲۳ هزار نفر در جهان به این بیماری دچار شده‌اند که از این میان نزدیک به ۶۵۰ هزار نفر جان باخته و حدود ۱۰ میلیون بیمار نیز بهبود یافته‌اند.