ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 24.07.2020, 14:06

مرگ ۲۱۵ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ایران


سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۵ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در کشور جان باختند و آمار رسمی قربانیان به ۱۵ هزار و ۲۸۹ نفر رسید.

سیما لاری که روز جمعه، سوم مرداد، از شبکه خبر تلویزیون ایران، آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را اعلام می‌کرد، گفت طی همین مدت، ۲۴۹۸ بیمار دیگر مبتلا به ویروس کرونا در ایران شناسایی شده‌اند.

با احتساب این افراد، شمار رسمی مبتلایان در کشور به ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر رسید.

آمارهای رسمی ارائه شده توسط وزارت بهداشت ایران پیش از بارها از سوی نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر تهران و رسانه‌ها با تشکیک و تردید مواجه شده است.

در برخی گزارش‌ها آمار قربانیان کرونا در ایران حداقل دو برابر آمار رسمی برآورد شده است.

در حالی که هزار و ۵۰۴ نفر از مبتلایان جدید در بیمارستان‌ها بیشتری شده‌اند، کیانوش جهانپور، رئیس اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در توییتی مدعی شده که «بیش از ۹۶ درصد مبتلایان با علامت یا بی‌علامت کرونا، کارشان به بستری نمی‌کشد.»

این ادعا در حالی مطرح شده است که بر اساس اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت در هفته‌های اخیر، به طور میانگین، بیش از نیمی از بیماران شناسایی‌شده، بستری شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران در عین حال گفته که استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

خبرگزاری مهر نیز به نقل از رضا ملک‌زاده، معاون وزیر بهداشت نوشته که «سرعت انتقال» ویروس کووید ۱۹ در ایران بیشتر شده و مردم باید توصیه‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.