ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 13.07.2020, 17:15

واکنش شهیندخت مولاوردی به خبر صدور کیفرخواست برای خود


شهیندخت مولاوردی  در واکنش  به انتشار خبر صدور کیفرخواست برای خود در کانال تلگرام خود نوشت:

«آقای رییسی، از ما گذشت؛ نگذارید این شیوه های غلط به رویه و قاعده تبدیل شود!

امروز به شدت درگیرودار پیدا کردن داروی مادرم بودم که به واسطه تحریم ها مدتی است نایاب شده و ناگهان با پیام ها و‌ تماس های مکرر خبرنگاران متوجه شدم رسانه‌هایی خاص پایکوبان و شادان خبر از صدور کیفرخواستی توسط دادسرای فرهنگ و رسانه داده‌اند، بدون آنکه قبلا کیفرخواست به متهم ابلاغ شده باشد!

به عنوان یک حقوق خوان متعجب و متاسفم از این‌ شیوه‌های غلطی که می‌رود تا به رویه و قاعده تبدیل شود!

کجای دنیا با متهم چنین می‌کنند؟ و کجای قانون اساسی و قوانین آیین دادرسی کیفری و مدنی ما چنین اجازه ای را می‌دهند که کانال‌های زرد و اقماری وابسته و‌ منتسب به یک نهاد نظامی قبل از متهم به محتویات پرونده هایی که ساخته و پرداخته شده و سپس به مفاد کیفرخواست دسترسی داشته و اقدام به خبرسازی و نشر آن کنند؟!

آقای رییسی! در اثنای بازپرسی ها در دادسرای فرهنگ و رسانه به شما پیام دادم که آیا در جریانید در این ‌دادسرا چه می گذرد و ر‌ویه های سابق کماکان ادامه حیات می دهد؟! و هنوز جولانگاه چه کسانی است؟!

اما دریغ و درد! آنچه البته به جایی نرسد فریاد است...»

خبرگزاری سپاه پاسداران، فارس، ساعتی پیش مدعی مدعی شده بود شهیندخت مولاوردی، معاون سابق رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با شکایت نهادهای امنیتی (به احتمال زیاد اطلاعات سپاه) با سه عنوان اتهامی در دادسرای فرهنگ و رسانه مجرم شناخته شده و کیفرخواست نامبرده صادر و جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.

بنابر ادعای فارس، اتهام‌های خانم مولاوردی «فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی(ماده ۵۰۰)»، «تشویق به فساد و فحشا و فراهم نمودن موجبات آن(ماده ۶۳۹)» و «در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده با هدف بر هم زدن امنیت کشور(ماده ۵۰۵ قانون مجازات اسلامی)» بوده است.