ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 28.06.2020, 9:37

حمله هوایی مرگبار به مواضع نیروهای مورد حمایت ایران در سوریه


«دیده بان حقوق بشر سوریه» از بمباران مواضع نیروهای وابسته به ایران در سوریه خبر داد.

براساس بیانیه رسمی این سازمان غیر حکومتی که مقر آن در لندن است مواضع نیروهای حکومتی سوریه و شبه نظامیان وابسته به ایران در روستای العباس در حومه شهر البوکمال در شرق دیرالزور عصر شنبه هدف بمباران هوایی قرار گرفته است.

این سازمان افزوده که یک جنگنده ناشناس احتمالا اسرائیلی پیش از غروب آفتاب روز شنبه (۲۷ ژوئن) روستای العباس را بمباران کرده است.

این گزارش افزوده که در این حمله ۶ نیروی نظامی کشته شده‌اند که ۴ نفر از آنها شهروند سوریه بوده اند.

این گزارش در حالی منتشر شده که روز گذشته رسانه های ایرانی از سفر سردار «اسماعیل قاآنی»، فرمانده نیروی قدس سپاه، به البوکمال و بازدید وی از نیروهای وابسته به ایران در این منطقه خبر دادند.

مسئولیت حمله هوایی

در گزارشی که از سوی دیده‌بان حقوق بشر سوریه منتشر شده، اشاره‌‌ای به این موضوع نشده است که مسئولیت این حمله هوایی با کدام کشور بوده است. اما در این گزارش احتمال داده شده است که این حمله هوایی توسط ارتش اسرائیل صورت گرفته باشد.

اسرائیل از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱ به این سو، اقدام به صدها حمله به سوریه کرده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گزارش خود تاکید کرده است که هدف از این حمله هوایی نیروهای دولت سوریه و شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی بوده است.

اسرائیل به ندرت به طور رسمی مسئولیت حملات هوایی به سوریه را می‌پذیرد. این در حالی است که مسئولان این کشور، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و همچنین نفتالی بنت، وزیر پیشین دفاع اسرائیل، بارها اعلام کرده‌اند که حضور نظامی ایران در سوریه را به‌مثابه تهدیدی برای امنیت خود می‌دانند و تا خروج کامل همه نیروهای وابسته به ایران از سوریه به حملات خود ادامه می‌دهند.

در هفته جاری، این سومین باری است که مناطقی از شرق و جنوب سوریه هدف حمله هوایی واقع می‌شوند. در جریان حمله هوایی ارتش اسرائیل به دیرالزور و همچنین به استان سویدا واقع در جنوب این کشور دست‌کم هفت نفر از نیروهای نظامی مورد حمایت ایران کشته شده بودند.

خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی در روز شنبه ۲۷ ژوئن از حضور قاآنی در شهر ابوکمال، واقع در استان شرقی دیرالزور، خبر داده است. خبر حضور اسماعیل قاآنی در سوریه از سوی خبرگزاری “تسنیم” رسانه‌ای شده بود.


منابع: میدل ایست نیوز، دویچه وله