ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 24.06.2020, 20:12

برخورد مرگبار قطار با خودرو در اهواز


شهروند: شامگاه سه‌شنبه قطار اهواز- تهران در بلاک بامدژ-  آهودشت با یک خودرو پژو برخورد کرد که سه سرنشین خودرو  جان باختند. سرنشینان خودروی پژو از اهالی روستای بیت جوی مجید بودند که در مسیر برگشت از مراسم ختم با قطار مسافربری تصادف کردند.

در این تصادف که حدود ساعت ١٩ و٣٠دقیقه نزدیک ایستگاه آهودشت و روستای مزرعه سه از توابع بخش شاوور شهرستان شوش رخ داد، تمامی سرنشینان خودرو به دلیل انفجار جان باختند. هیچ‌یک از مسافران این قطار آسیبی ندیدند. قطار اهواز- تهران پس از تصادف با خودروی سواری پژو با کمک مسئولان راه‌آهن جنوب و ‌شوش به ایستگاه بامدژ منتقل و با تغییر لوکوموتیو با اندکی تأخیر به سمت مقصد حرکت کرد.

مردم منطقه نبودِ محافظ در مسیر راه‌آهن را دلیل اصلی این‌گونه تصادفات مکرر در این منطقه می‌دانند. رئیس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن  در این رابطه گفت: «در برخی گذرگاه‌های کم‌تردد مستحفظ و راهداری وجود ندارد، اما براساس قوانین و مقررات رانندگان باید قبل از عبور از خط به صورت کامل توقف کنند و پس از حصول اطمینان از آزادبودن خط ریلی با دنده٢ از آن عبور کنند.»

غضنفری با تأکید بر اینکه حق هیچ‌کسی در پرونده‌های تشکیل‌شده در سوانح ریلی ضایع نخواهد شد، گفت: «هنوز مشخص نیست که در این سانحه چه کسی مرتکب قصور شده است، اما براساس قانون در وهله اول پرونده در ناحیه و استان مورد نظر توسط کارشناسان بررسی و نتایج آن اعلام می‌شود، اما اگر از هریک از طرفین مانند اولیای دم در این پرونده، اعتراضی وجود داشته باشد، می‌توانند به کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن مراجعه کنند تا مجدداً پرونده را دقیق‌تر بررسی کنند.»

رئیس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن اظهار کرد: «گرچه رانندگان به هنگام عبور از گذرگاه‌های مجاز بدون مستحفظ باید از آزادبودن خط اطمینان حاصل و پس از توقف کامل عبور کنند، اما ممکن است برخی مواقع به دلیل رعایت‌نکردن سرعت مجاز، نزدن سوت قطار یا دلایل دیگر قصور از مأموران راه‌آهن باشد که این مسائل و پارامترها براساس مستندات کامل بررسی شده و به هیچ‌وجه حق کسی ضایع نخواهد شد.»