ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 24.06.2020, 11:01

حملات اسرائیل به سوریه ۵ کشته به جای گذاشت


میدل ایست نیوز: «دیده بان حقوق بشر سوریه» خبر داد که حمله بامداد امروز هواپیماهای اسرائیلی به حومه شرقی سویداء چند پایگاه نظامی تابع نیروهای وابسته به ایران در سوریه را هدف قرار داده بود.

در بیانیه این مرکز غیر دولتی که دفتر آن در لندن است، آمده که این حملات چند پایگاه تابع شبه نظامیان وابسته به ایران در جاده سخنه ـ دیرالزور در شرق سوریه هدف قرار گرفت.

براساس این گزارش، این حمله باعث ویرانی کامل یک پایگاه و جان باختن 5 نفر از نیروهای وابسته به ایران شد ضمن اینکه وضعیت تعدادی از مجروحان حادثه وخیم گزارش شده است.

این گزارش تأکید کرده که دست کم ۲ نیروی ضد هوایی ارتش سوریه نیز در حمله هواپیماهای اسرائیلی به مرکز ارتباطات و رادار یک پایگاه نظامی سوریه ای که نیروهای وابسته به ایران در آن مستقر هستند جان باخته اند.

این گزارش افزوده که حومه شرقی سویداء نیز شاهد بمباران هوایی اسرائیل بود که یک مرکز تابع نیروهای وابسته به ایران در منطقه تل الصحن را هدف قرار داده بود.

پیش از این خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اعلام کرد پدافند هوایی ارتش سوریه با اهداف خصمانه ای بر فراز آسمان دو شهر «السویداء» و «دیرالزور» در جنوب و شرق سوریه مقابله کرد.

سانا اشاره کرد این اهداف خصمانه در منطقه «تل الصحن» در حومه السویداء و «کباجب» در حومه دیر الزور منهدم شدند.