ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 22.06.2020, 0:01

اجرای حکم‌های سه نویسنده به تعویق افتاد


اجرای حکم زندان رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین و کیوان باژن به مدت سه ماه به تعویق افتاد.

روز گذشته، شنبه ۳۱ خرداد، دایره اجرای احکام در تماس تلفنی از سه نویسنده عضو کانون، رضا خندان، بکتاش آبتین و کیوان باژن خواسته بود که خود را برای اجرای حکم به آن دایره معرفی کنند. امروز، یکشنبه یکم تیر ماه، سه نویسنده به همراه وکلای خود، ناصر زرافشان و راضیه زیدی، در دادسرای اوین حاضر شدند. جمعی از اعضای کانون نویسندگان ایران و شماری از خانواده‌ها نیز در حمایت از سه نویسنده نزدیک ساختمان دادسرای اوین حضور یافته بودند. پس از ساعت‌ها معطلی سرانجام به سه نویسنده اعلام شد که اجرای حکم‌های آنها به مدت سه ماه به تعویق می‌افتد و آنها باید پنجم مهر سال جاری در دایره اجرای احکام حاضر شوند.

رضا خندان (مهابادی) و بکتاش آبتین هر یک به شش سال و کیوان باژن به سه سال و نیم زندان محکوم شده‌اند. اتهام آنها «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» است. “اقدام” آنها بنا به مصاحبه‌هایشان با رسانه‌ها چیزی جز «مخالفت با سانسور و دفاع از آزادی بیان بی‌هیچ حصر و استثنا» نبوده است.

به تازگی انجمن جهانی قلم (پن) از ۱۵۰ شعبه خود در جهان خواسته است  که با اتخاذ راهکارهای مناسب خواهان لغو فوری حکم زندان این سه نویسنده شوند.