ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 20.06.2020, 9:10

فرمانده سنتکام: حملات راکتی در عراق کار نیروهای نیابتی ایران است


میدل ایست نیوز: ژنرال «کنت مکنزی»، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به «سنتکام»، به حملات راکتی به منطقه سبز بغداد واکنش نشان داده است.

ژنرال کنت مکنزی که در جریان ویدئو کنفرانس با گروه استراتژیک آسپن صحبت می‌کرد، از آنچه «اقدامات دولت جدید عراق برای مقابله با نفوذ ایران در این کشور» خواند تقدیر کرد.

فرمانده سنتکام حملات راکتی روزهای اخیر در بغداد را سرآغاز« جهشی» در حملات راکتی به پایگاه‌های میزبان نیروهای آمریکایی دانست و گفت که این حملات بدون آن که عاملان این حملات تحریک شده باشند، انجام می‌شوند.

ژنرال کنت مکنزی همچنین تصریح کرد که به نظر او ایران و نیروهای نیابتی مورد حمایتش در عراق دست به این حملات می‌زنند، «چرا که نتوانسته‌اند بر عرصه سیاسی عراق مسلط شوند.»

وی این اظهارات را یک روز پس از اصابت چهار راکت به منطقه سبز امنیتی بغداد مطرح کرد. اخیرا علاوه بر منطقه خضراء، پایگاه تاجی در شمال بغداد و همچنین فرودگاه بین المللی این شهر هدف حملات راکتی قرار گرفته‌اند.

فرمانده سنتکام در ادامه تصریح کرد، ما، ایالات متحده، به دنبال درگیری با ایران نیستیم و عربستان سعودی، امارات متحده و دیگر شرکا و متحدان‌مان در منطقه هم به دنبال درگیری با ایران نیستند. ما هرگز نبوده‌ایم.