ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 18.06.2020, 19:34

روسیه رادارهای اخطار اولیه در پایگاه هوایی الجفره لیبی مستقر کرد


خبرگزاری آناتولی: ستاد فرماندهی آفریقای ایالات متحده آمریکا با انتشار تصاویر جدیدی در مورد پرواز جنگنده‌های روسیه از پایگاه نظامی الجفره لیبی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: روسیه رادارهای اخطار اولیه از نوع «P-18 Terek» را در پایگاه نظامی الجفره مستقر کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: “روسیه چند فروند میگ ۲۹ ای (MIG 29 A) و سوخو ۲۴ را به لیبی ارسال کرده است. بنا به اعلام فرماندهی مذکور تصاویر جدید نشان می‌دهد که روسیه رادارهای اخطار اولیه در پایگاه الجفره مستقر کرده است. ناتو از این رادارها به عنوان رادارهای «Spoon Rest» یاد می‌کند. باید یادآور شد که روسیه این رادارها را در کشورهای مستقر می‌کند که در آن عملیات نظامی انجام می‌دهد”.

از سوی دیگر ستاد فرماندهی آفریقای ایالات متحده آمریکا از تشخیص پروازهای جنگنده‌های میگ ۲۹ ای (MIG 29 A) در مناطق نزدیک شهر سیرت خبر داده و اعلام کرد: تصاویر جدید در حال پرواز جنگنده‌های روسیه از پایگاه نظامی الجفره برداشته شده است.

گفتنی است که ارسال جنگنده‌های روسیه به لیبی جهت و طبییعت درگیری‌های موجود دراین کشور را تغییر داده است. بر این اساس خطرات علیه مردم لیبی به‌ویژه غیرنظامیان افزایش یافته است.