ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 19.05.2020, 11:42

ضرب‌الاجل ۳۰ روزه ترامپ به سازمان بهداشت جهانی


خبرگزاری آناتولی: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر خطاب به سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: اگر این سازمان طی یک مهلت ۳۰ روزه دست به اصلاحات اساسی نزند٬ واشنگتن تامین مالی این سازمان را به طور دائم متوقف خواهد کرد.

ترامپ افزود: آمریکا روند مبارزه سازمان بهداشت جهانی با ویروس کرونا و همچنین روابط این سازمان با چین را مورد بررسی قرار داده و به نتایجی دست یافته است.

وی ادامه داد: این سازمان اوضاع ووهان را به اندازه كافی بررسی نکرده و همچنین گزارش‌ها درباره شیوع کرونا در ووهان در دسامبر ۲۰۱۹ را نادیده گرفته است.

ترامپ با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی براساس اخبار موجود در مطبوعات چین به طور حتم از ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ درباره ویروس اطلاعاتی در دست داشته است گفت: در ۳۱ دسامبر، مقامات تایوان با سازمان بهداشت جهانی تماس گرفته و اعلام کردند كه ویروس از انسان به انسان منتقل شده است. با این حال این سازمان تصمیم گرفت این اطلاعات مهم را با سایر کشورها به اشتراک نگذارد. شاید دلایل سیاسی برای این امر وجود داشته است.

وی تأکید کرد که سازمان بهداشت جهانی اطلاعات غلطی در مورد شیوع کند ویروس کرونا ارائه کرد.

ترامپ گفت: سفیران کشورهای آفریقایی در ۱۱ آوریل نامه‌ای را به وزارت امور خارجه چین ارسال کرده و نسبت به اعمال تبعیض علیه شهروندان خود در این کشور اعتراض کردند. اما سازمان بهداشت جهانی در این خصوص واکنشی نشان نداد.