ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 18.05.2020, 9:13

بازداشت ۶۰ تن از کارکنان شرکت‌های وابسته به «رامی مخلوف» در سوریه


میدل ایست نیوز: حملات رسانه‌ای علیه تشکیلات وابسته به «رامی مخلوف»، سرمایه‌دار سوریه‌ای و پسرخاله «بشار اسد» به بازداشت ۶۰ مدیر و مسئول در شرکت های وابسته به وی در ۵ استان سوریه رسیده است.

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه» خبر داد که دولت سوریه «با همکاری نیروهای روسیه» در چند ساعت گذشته ۱۹ تن از کارکنان شرکت های مخلوف را در شهرهای لاذقیه و دمشق و حمص به اتهام فساد بازداشت کرده است.

با این تعداد بازداشت ها، شمار کارکنان شرکت‌های مخلوف که از آغاز حملات علیه مخلوف در اواخر آوریل تا کنون بازداشت شده اند به حدود ۶۰ رسیده است که ۴۰ تن از آنها از شرکت مخابراتی «سیریتل» و ۱۹ تن از «جمعیة البستان» بوده اند.

رامی مخلوف روز گذشته با انتشار ویدئوی تازه ای تاکید کرد فشارهایی که دستگاه‌های امنیتی بر وی وارد می کنند، با هدف دور کردن او از شرکت مخابراتی تحت مالکیتش موسوم به«سیریتل» به سود «ثروتمندان جنگ» است که منافع ملی هیچ اهمیتی برای آنها ندارد.

مخلوف در سومین ویدئو خود نسبت به وجود مقاصد برخی برای بستن مهم‌ترین شرکت مخابراتی سوری هشدار داد، و گفت این در حالی است که ما نسبت به پرداخت مبالغی که دولت خواسته است، اعلام موافقت کرده‌ایم، مبالغی که هیچ سند قانونی برای آن وجود ندارد.

وی افزود: «پس از آنکه پرداخت مبالغ درخواست شده را قبول کردیم، سقف خواسته‌های افزایش یافته است، در همین رابطه از من خواسته شده قراردادی انحصاری با شرکتی برای تامین همه تجهیزات مورد نیاز شرکت سیریتل منعقد کنم، این افراد تهدید کردند در صورتی که این شرط را نپذیرم، زندانی خواهم شد، آنها همچنین خواستار امضای این قرارداد ظرف مدت نیم ساعت شدند، امری که منجر به استعفای برادرم به علت مخالفت با این مساله شد، وی مسئولیت معاونت رئیس هیات مدیره را برعهده دارد.»

مخلوف اظهار داشت: «این افراد همچنین شرط گذاشتند که من دخالتی در شرکت نداشته باشم که مخالفت کردم، آنها خواستار افزایش مبلغ مورد درخواست خود به ۱۲۰ درصد از سود شرکت شدند، یعنی ما علاوه بر پرداخت همه سود، باید ۲۰ درصد نیز از سرمایه شرکت به آنها بپردازیم و الا فعالیت شرکت متوقف مجوز آن لغو خواهد شد.»

این تحولات درحالی رخ داده که قیمت دلار در سوریه به شدت افزایش یافته به ۱۷۰۰ لیره رسیده است. قیمت سوخت هم در سوریه به شدت افزایش یافته است.